lördag 30 april 2011

Insändare: Idag gråter jag för Sverige « Politiskt Inkorrekt

Insändare: Idag gråter jag för Sverige « Politiskt Inkorrekt: "Insändare: Idag gråter jag för Sverige

INSÄNDARE Mitt land blöder. Det landet mina föräldrar kom till på 70-talet, för att finna sig en ny framtid, blöder. Det landet de kom till för att arbeta och hjälpa till att bygga. Det landet de gjorde till sitt, liksom landet gjorde dem till sina medborgare. Tog dem till sig tack vare att de anpassade sig till sederna och ärade kulturen, blöder.

På gatorna i utkanten av min stad bränner de bilar. De kastar sten på dom som är vår samhälleliga ryggrad. Dom som jobbar i sitt anletes svett för att vi alla ska kunna känna oss säkra. För att vi ska kunna sova gott om nätterna. För att våra barn ska kunna vara barn. Fria och oskyldiga. I min stad härjar gäng, som mitt ibland lediga människor mitt på ljusa dagen, drar upp vapen och börjar beskjuta varandra. På grund av vad? En gammal släktfejd, en affär?

I min stad får man i vissa områden akta sig för att se folk i ögonen. Såsom vissa djur, får man inte se dem i ögonen. För att inte bli anfallen. För att inte bli attackerad. I min stad är det inte bra att visa upp en alltför ny mobil på spårvagnen. Inte bra att skylta med dyra prylar. Då får man se sig tämjd och kuvad. Då får man se sig som ett offer för människor som antar sig ha rätten att ta det de vill ha. Som anser sig värda allt, för inget i gengäld. Som anser sig svikna av samhället. Som anser sig förmer. För att de är en minoritet. För att de är skyddsvärda. Men jag då? Men mina barn då? Är vi inte värda skydd? Ska vi bara tigande se på medan allt blir taget ifrån oss? Medan allt blir till intet i händerna på dem som tror sig ha övertaget? Som tror sig ha det, eftersom de fått tillåtelse att ha det. Eftersom det är sanktionerat från högre ort. Eftersom de är skyddsvärda och offer för alla omständigheter?

Det är skrämmande, på ett djupt plan, hur gatorna man gått på och hur områdena man besökt känns främmande. Känns tingade. Känns övertagna av människor man aldrig trodde skulle tillåtas ta över. Människor med en agenda, med ett mål, som inte överensstämmer med det man trodde att ens framtid skulle bestå av. En stad i staden. En lag utanför lagen. Så ser det ut i förorten och jag är rädd.

Jag är rädd när mina döttrar vill leva sina liv. Fria, såsom de borde kunna vara. Rädd för att de ska sluta, såsom så många svenska kvinnor slutar. Såsom de slutar, sina liv och tron på sin egen framtid. Tack vare att vissa tar sig rätten att skymfa. Tar sig rätten att ta. För att de inte är täckta. För att de inte kryper. För att de är svenska. Men det ska talas tyst om. Det ska inte synas. För syns det inte, så finns det inte och jag är rädd.

Islam. Jag spyr på islam. Jag spyr min galla över dom som sätter sin tilltro till lagar och regler, satta för evigheter sedan. Jag spyr på politiker som, av en slags missriktad välvilja och av godhetssyndrom, drar på sig en slöja och viker sig. Kvinnliga politiker som viker sig för en patriarkalisk ordning, för att smälta in. Vi ska inte smälta in. Vi ska bara vara och inget annat. De ska smälta in eller se Sverige i backspegeln och inget annat.

Välkommen till mitt land om du vill göra rätt för dig. Välkommen hit om du vill vara ett med det samhälle som vi alla kämpat för. Men håll dig jävligt långt borta om du genom underförstådda hot- och terror mot befolkningen vill skapa ditt nya liv här. Du ska inte få något nytt liv om du ljuger, hotar, kräver och vägrar att anpassa dig till våra spelregler. Hur fåniga och okulturella de än må ses som av dig- och av någon sjuk anledning av vissa av våra politiker.

Det sägs att Gud skapade Adam och av ett av hans revben Eva. Jag börjar fundera på om vi inte har missuppfattat. Om han inte tog ryggraden istället. Det verkar så. Inte hos alla, men hos många. Den dagen, som jag väntar på den dagen. Den dagen då äntligen någon säger: Vad var det som hände? Vad var det som gick fel? Den dagen vill jag ärligt kunna säga: Vad var det jag sa?

Jag är lite rädd för att den dagen ska komma. Samtidigt som den dagen hägrar. Ju förr desto bättre.

Olsson
30 april, 2011 | Category: Inrikes
Gilla Dislike

*
*
*
*
*
* and 137 others liked this.

Community
Disqus

* Logga ut
* About Disqus

Glad you liked it. Would you like to share?

Facebook

Twitter

* Share
* No thanks

Sharing this page …

Thanks! Close
Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
28 kommentarer 355 gillar received
Dela på
Skicka som @setovis
Visar 30 av 113 kommentarer
Sortera efter: Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS

*

Mats [Moderator] 7 minuter sedan
En utmärkt analys av situationen i vårt kära fosterland, eller kanske för detta fosterland
show more show less
Anmäl
Gilla Svara Svara
*

u28903094 [Moderator] 2 timmar sedan
Finns det inga i Sverige som har barn och barnbarn att tänka på det verkar inte så utan det är bara ni som lever här och nu och inte en tanke på de fortsatta generationer som vill leva i Sverige!
Hur blir deras framtid i ett islamskt land som Sverige är på väg att bli om ni inte våga resa er upp och protestera mot 7-klöverns politik,massinvandringen och islamiseringen.
show more show less
Anmäl
6 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

leif.sahlberg [Moderator] 2 timmar sedan
Mycket bra skrivet, delar helt din uppfattning.
show more show less
Anmäl
9 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

ostgoten [Moderator] 3 timmar sedan
Klockrent skrivet. Tack!
show more show less
Anmäl
9 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

likabarn [Moderator] 3 timmar sedan
Underbart inlägg, tack
show more show less
Anmäl
12 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

DittochMitt [Moderator] 3 timmar sedan
Idag skall jag kämpa mot ett laglöst Sverige bestående av alldeles för många syltryggar.
show more show less
Anmäl
6 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

MagicThunder [Moderator] 4 timmar sedan
Mitt svenska hjärta gråter av sorg för vad som sker med sverige,för vart detta landet är på väg....
show more show less
Anmäl
16 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

LeffeF [Moderator] 4 timmar sedan
OK, 'Fädernas kyrka' passar inte in här.
show more show less
Anmäl
1 person gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Magica de Hex [Moderator] 4 timmar sedan
Nej, jag vägrar att gråta. Än är slaget inte förlorat. Men man blir lite deprimerad när man ser undersökningar om vilket parti folk röstar på.
Det här är mitt land. Blir man inbjuden (vilket inte ska vara lika lätt som nu) så följer man värdfolkets regler eller också går man hem. Precis så enkelt är det.
show more show less
Anmäl
8 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

ToraSvea [Moderator] 4 timmar sedan
Jag har rötter i det här landet som nu kallas Sverige, så långt som släktforskning kan bedrivas. Till 1600-talet, har vi hittat. Dessutom, har jag rötter till den ännu äldre urbefolkningen, samerna som bott här ännu längre.
Alltid har de infödda småfolket i det här 'landet', härjats av utlänningar söderifrån. (Det sägs att mina förfäder vikingarna härjade minst lika mycket norrifrån.)
Det har varit danskar, tyskar, ryssar, etc i svunnen tid. Nu, är det nya folk som vill behärska oss.
Att påstå att man invandrade och byggde landet på 70-talet, känns som en förvanskning av historien.
'Byggde landet', gjorde invånarna på 1800-talet, med ett enormt slit, enorm fattigdom, men obändig vilja att skapa ett bättre samhälle och liv för sina efterkommande. Svenskar var oerhört fattiga på 1920-30 talet, men gav sig inte och med tungt slit i industri och jordbruk så blev landet stabilt och 'rikt'för efterkommande.
Det var det som formade landet som ett demokratiskt och likaföralla samhälle.
Alla andra har fått skörda frukterna därav.
Otrolig uppfinningsrikedom i vetenskapliga upptäckter. Otroliga arbetsinsatser. Krav på demokratiska rättigheter och jämlikhet utan att ta till våld och vapen och religiösa stoppklossar.
Vi, har mycket att försvara.


show more show less
Anmäl
10 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

INTE1TILL [Moderator] 4 timmar sedan
Låt alla våra samlade tårar rulla in som en 12 meter hög Tsunamivåg i Rosenbad!
show more show less
Anmäl
3 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

n02isl4m [Moderator] 5 timmar sedan
Lite off-topic, men så här ser det ut i Malmö:

http://www.sydsvenskan.se/malm...
http://www.sydsvenskan.se/malm...

http://www.sydsvenskan.se/malm... -- lite äldre
http://www.sydsvenskan.se/malm...
http://www.sydsvenskan.se/malm...
show more show less
Anmäl
2 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

medul [Moderator] 5 timmar sedan
Håller bara med i allt som är skrivet!
Vi är ungefär 7 procent som inte vill ha denna utveckling medans resten röstar för sin egna vinnings skull och inte tänker på sina barn,vänner,grannar,pensionärer mm som ändå har och kommer att rösta på SD så samhället kanske blir tryggt igen.
Man får ju tänka på vad man skriver men jag är så in i h............ less på dessa ryggradslösa politiker som svansar efter islam för de är rädda för att tappa röster om de inte ställer upp bakom dem.
MEN tänk lite till ni som styr Sverige och se vad ni håller på att göra men gamla Svea.
Over and out!
show more show less
Anmäl
6 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Ladde7 [Moderator] 6 timmar sedan
Sedan ska det sägas att dessa 'arbetare i sitt anletes svett', dvs. poliser ofta beter sig som svin. Svenska killar som har sitt arbete som någon sorts makttripp och allt för ofta hotar hederliga medborgare med att de 'ska in' om man enbart närmar sig dessa aggressiva 'tuffa' killar i uniform. Patetiskt!
show more show less
Anmäl
2 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

one_minute [Moderator] 6 timmar sedan
Excellent, Olsson.
Jag tappade nästan andan där mitt i texten, hjärtat hoppade visst över ett slag. Håhåjaja, vad kan vi göra för att förändra mer än att prata och skriva om hur vi upplever allt det fruktansvärda som dagligen händer. Vi som ser och hör gråter alla över hur det kunnat blir så här djävligt. Suck och stön.

Politikerna gråter dock inte. De vet mycket väl att ett passivt samhälle med medborgare som inte agerar är lätt att hantera.
show more show less
Anmäl
7 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Partysvensk [Moderator] 6 timmar sedan
Nån borde maila de här till sjuklövern, AB å gänget
show more show less
Anmäl
10 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Rackham_the_red [Moderator] 6 timmar sedan
Bra insändare!
show more show less
Anmäl
6 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Vendela [Moderator] 6 timmar sedan
Dags att torka tårarna och börja mobilisera inför valet 2014!
Våra tårar väter jorden men vår vrede ska möblera om i de
fina salongerna.
show more show less
Anmäl
13 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Oden35 [Moderator] 6 timmar sedan
Idag gråter jag för Sverige!! Tyvärr finns det inget Sverige kvar och gråta för det var många år sedan det försvann.
Gör vi inget åt saken får vi nog bara leva med minnen från fornstora dagar.
show more show less
Anmäl
15 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Paxmax [Moderator] 6 timmar sedan
*tummen upp*......
show more show less
Anmäl
3 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Oden35 [Moderator] 6 timmar sedan
Idag gråter jag för Sverige!!!! Tyvärr så finns det ju inge Sverige kvar och gråta för det var många år sedan det försvann.
show more show less
Anmäl
7 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Anders040 [Moderator] 7 timmar sedan
Tack Olsson bra skrivit du har räddat min valbog, för den får man väl fortfarande fira? I morgon är det knegarnas dag och det är den dagen på året som jag tar ut ALLA mina verktyg och strtar allt som går och starta, när det lilla röda tåget kommer startar jag gräsklipparen och elverket sen jobbas det i trädgården. hoppas dom har plakat med orättvisorna i Sverige för det kan man ju bara hålla med om som etnisk Svensk.
show more show less
Anmäl
24 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

bonnyandme [Moderator] 7 timmar sedan
Mycket bra skrivet, jag tror att en stor del av den svenska befolkningen känner så här inombords men man vågar inte säga det för då är man ju en 'rasist', för det vet vi väl att det är vårt fel att det finns problem och utanförskap eftersom vi inte har välkomnat de stackars 'nyanlända' tillräckligt väl !
show more show less
Anmäl
29 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

u28903094 [Moderator] 2 timmar sedan som svar till bonnyandme
Att etniska svenskar inte våga säga sanningen om massinvandringen är mer rasistiskt att vara så fruktansvärt falsk så man säger ett och menar ett annat?
Alla ni som röstade för en fortsatt massinvandring är både Sverige och svenskfientliga!
show more show less
Anmäl
Gilla Svara Svara
*

bagera [Moderator] 7 timmar sedan som svar till bonnyandme
Mycket bra skrivet Olsson! Man känner inte igen sig i dagens Sverige, våldtäkter, hedersmord, skottlossning. Senast i dag dödades en människa av detta skjutande. Även om det är invandrare som skjuter på varandra så är det mycket obehagligt det som nu sker i vårt nya Sverige. Hoppas SD kan få den här trenden att vända.
show more show less
Anmäl
8 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Vendela [Moderator] 7 timmar sedan
Tack Olsson för din utmärkta insändare.

Samhället är inte vårt längre. Vi är inte
skyddsvärda.

Medan ligister, brottslingar, gratisätare,
behandlas av våra styrande som om de
vore uppsatta på Unescos världsarvslista.

Kriminalitet förklaras med utanförskap.
Mångkulturen är inskriven i grundlagen
och bakom den duckar politikerna.
De hör inte ropen från livrädda människor
i samhällen som styrs av våldsamma
extrimister.

Sverige befinner sig i fritt fall och en häpen
omvärld ser på.

Jag tror att vi bara har EN chans att rädda
Sverige från den totala kollapsen.
Rösta bort de ryggradslösa och rösta
på de som ser, hör och törs tala om vad de ser.

show more show less
Anmäl
45 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

allemand [Moderator] 6 timmar sedan som svar till Vendela
Underbar prosa, Vendela. Sanningen svider.
show more show less
Anmäl
4 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Vendela [Moderator] 2 timmar sedan som svar till allemand
Tack för de vänliga orden!
show more show less
Anmäl
Gilla Svara Svara
*

farsartat [Moderator] 8 timmar sedan
Olsson, jag håller med dig. Jag är rädd att detta bara är början :-(
show more show less
Anmäl
10 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Oxis [Moderator] 8 timmar sedan
Invaderarna(som invaderat landet med hjälp av överheten och elittyckarna(som inte reagerar))kommer inte att försvinna från Sverige när pengarna är slut. De har redan lierat sig med makten här i landet och så länge araberna spottar in pengar här kommer de att finnas kvar med sitt uppdrag att islamisera Sverige.. Först när oljan tagit slut kanske det blir en ändring. Det enda hoppat är att de fysiskt förtvinar och dör på grund av D-vitaminbrist Sverige är redan ett segregerat land: överheten = de med ekonomiska resurser, maktpositioner, de rätta åsikterna samt deras protegéer muhammedanerna. (Jag hade en mardröm häromnatten: att en somalier som hette Oman blev Sveriges kulturminister. Sanndröm?). Underheten= infödda svenskar, nordbor och andra europeiska invandrare som bott här i generationer eller kommit hit efter 2:a världskriget och arbetat och slitit ut sig, haft normala löner och inte en maktposition och som nu ser hur skyddsnäten trasas sönder och hur lönerna på grund av arbetskraftsinvandringen kan pressas ner.
show more show less
Anmäl
8 people gillar det här. Gilla Svara Svara

Show more comments … Visa fler kommentarer Visa alla kommentarer
Reactions

*
mzalv 8 timmar sedan
From twitter
Insändare:Idag gråter jag för Sverige «Politiskt Inkorrekt: http://politisktinkorrekt.info/2011/04/30/insandare-idag-grater-jag-for-sverige/

Trackback-länk

– skickat med Google Verktygsfält"

Inga kommentarer: