söndag 29 maj 2011

Lars Vilks: ”Amatullah” åtalas för övergrepp i rätttsak « Politiskt Inkorrekt

Lars Vilks: ”Amatullah” åtalas för övergrepp i rätttsak « Politiskt Inkorrekt: "Lars Vilks: ”Amatullah” åtalas för övergrepp i rätttsak

ISLAMISTHOT PI har skrivit om denna paranta dam vid ett flertal tillfällen. Den niqab-insvepta islamistiska kvinnan, 40, från Bosnien bor i Kungsör och kallar sig för ”Amatullah” på diverse islamistforum. Men hon har inte varit muslim speciellt länge. 2007 konverterade hon. I gengäld blev hon snabbt extrem. Hon har tidigare varit anställd på Volvo men mobbades och fick sluta. Nu går hon på bidrag som sjukskriven och påstår sig vara i behandling – och hunnit med att mordhota Lars Vilks flera gånger via inlägg för hon klarar inte av att prata svenska.

Samma år, 2007, mordhotade hon Lars Vilks mejl. ”Jag lovar dig vid Allah att du inte är säker i min närhet”, skrev hon. Hon spårades och fick villkorligt för olaga hot och vägrade sedan betala böterna. Hon erkände inte svenska lagar, bara shari’a-lagar. SVD skrev följande om henne och fick även till en intervju:

”Nu klär sig kvinnan i heltäckande slöja, niqab. Hon täcker även ögonen med ett genomskinligt svart tyg.”

”– Jag ringde upp Lars Vilks och sa att detta är fel. Han tyckte att jag skulle acceptera teckningen eftersom islam är en kärleksreligion. Då sa jag: Nej, islam är underkastelse.”

”– Enligt sharia, den enda lagen som jag följer, ska sådana personer dödas. Det är en känsla som kommer ur kärleken till min profet, fred och välsignelse över honom.”

Hotbilden fick även internationell uppmärksamhet och CNN skickade folk till Kungsör för en intervju med Amatullah. Se ovan video.
2008

Den 13 februari 2008 publicerade Sydsvenskan en av de omtalade danska Muhammedbilderna. Publiceringen väckte också en del ofrivillig uppmärksamhet eftersom den dåvarande chefredaktören Peter Melin oväntat avled samma dag som bilderna publicerades i tidningen. SDS skrev en artikel till minne av sin kollega, där artikeln även hade ett foto på Peter Melin inramad och ett tänt ljus på ett bord. Islamisterna tog artikelfotot och bifogade det i sina hatiska trådar på Sinbad-forumet. Där spydde man galla och hyllade hans död. En av dem som applåderade detta var just Amatullah. Enligt henne var det Allah som straffat honom.
2010

I oktober 2010 hotade hon åter Vilks genom att skriva av sig på hans blogg. Vi skrev om bloggkommunikationen i januari i samband med det åtalet. Anledning till hennes hot var nya hans föreläsning vid Uppsala universitet om ”Muhammed som homosexuell” i en film av en iransk konstnärinna, samma film som orsakade dramat med våldsamma muslimer vid den förra avbrutna föreläsningen våren 2010.
Vilks blogg

Den 5 och 6 oktober skrev hon nya hot innehållande mordhot till Vilks. Där stod att hans död var beställd, att han skulle brinna i helvetet och att hans huvud hade beställts. Två av kommentarerna:

”Det va länge sedan men jag har inte glömt dig . Jag har beställt din död och det kommer inshAllah Du kommer att dö din smutsiga råtta”

”Idioter ! Tror ni att vi är rädda för eran polis och era löjliga lagar ? Spottar både på er och på eran flagga och på lars vilks inshAllah ni ska brinna i helvete , ameen Vi väntar och väntar och vi har tålamod”

Hon spårades igen och i förhör valde hon att inte ha en försvarsadvokat, då detta enligt henne strider mot sharialagarna, vilka hon också hänvisar till då det gäller hoten.

– Enligt era lagar så kan jag vara skyldig som ni ser på saken, men enligt mina lagar – sharialagen – har jag inte gjort något fel.

2011

Lars Vilks skickade hotelserna vidare till polisen som utredde saken och i januari åtalades kvinnan vid tingsrätten i Helsingborg för olaga hot. Hon vägrade ha advokat eftersom det enligt henne strider mot shari’a-lagarna att ett ombud som är ickemuslim. Men denna islamist är ju inte speciellt begåvad. Istället för att hålla sig ifrån Vilks hotade hon honom på nytt.

Till den talanglöse patetiske konstnär;

Det stämmer att jag är åtalad men eftersom jag erkänner varken svenska lagar eller svensk domstol så allt detta är bara cirkus för mig. Du påstår att du är inte rädd men ändå du har gjort en anmälan hos polisen ?

Och vad förväntar du dig av detta ? Tror du att en löjlig anmälan kan stoppa mig eller att jag kan få en ordentlig straff ?

Inget av detta , tvärtom . Allt går enligt mina planer och att anmäla mig va ett stor misstag som du kommer med tiden att upptäcka. Jag kunde hota dig anonymt på ett sätt att polisen kan inte spåra mig om jag ville, men du är inte mitt mål i mina uttalander utan jag är ute efter nåt annat och detta är tawheed.

För oss muslimer är du bara en liten irriterande fluga som kommer att få vad den förtjänar .

Mina bröder inshAllah kommer att fixa detta och jag är så stolt över de alla som försökte skada dig på alla möjliga sätt . MashaAllah. Och glöm inte att du har abdulWahabs blod på dina äckliga händer. Tack vare din ”konst” tog han sitt liv.

ps Jag skrattar inte mycket men när jag såg ”Nimis” då va jag bara tvungen att göra detta . Man måste verkligen bli galen och olycklig för att göra nåt sådant ”konstverk” ( i för sig du kan bara göra fula saker )

Lars Vilks svarar:

Kära Amatullah. Det är alltid trevligt att höra ifrån dig. Vi har nu en lång historia tillsammans, byggd av hatkärlek. Och nu har du också, för första gången i vår affär, skrattat. Det var jag som framkallade detta skratt. Fint.

Dina bröder, som du drog fram redan 2007, ger jag inte mycket för. Där blir ingenting gjort. Du får nog själv gå och hämta kökskniven. Jag är inte mycket för anmälningar, eftersom jag främst är intresserad av konst. För mig är du en del av min cirkus. Dansa Amatullah, dansa.

I vart fall har jag sett mig nödsakad att samarbeta med ordningsmakten som, vilket inte är fel, skall ägna sig åt att upprätthålla demokratins grundregler. Det får du finna dig i.

Amatullah skriver:

Måste upprepa mig ; jag bryr mig inte det minsta vad ska svensk domstol bestämma över mitt fall . De kan inte skada mig på nåt sätt . Enda sättet att stoppa mig är att döda mig .

Jag vet att det finns personer som planerar att mörda mig och jag har fått några medellander men oavsett detta kommer jag inte att sluta. Hellre är jag död än att leva i denna förödmjukelse.

Vilks fick några chanser att sluta provocera oss men han ville inte sluta . Han kom in i kändis ljuset där det kändes varmt för honom så han fortsatte att planerat och systematiskt håna min Profet, min religion och oss muslimer . Därför kommer han inshAllah att få en rejäl motreaktion

Vi muslimer börjar inte först men om man anfaller oss så slår vi tillbaka dubbelt så mycket så att bråka med oss blir en dyr affär.

Lars Vilks svarar:

Amatullah. Finns det personer som planerar att mörda dig skall du genast anmäla dem. Den sortens människor skall finnas inom lås och bom.

Amatullah skriver:

Det stämmer att jag kommer från Bosnien.

Angående tawheed ;på den länken finns kortfatat förklarat om tawheed men det saknas en jätte viktigt del och detta är att endast GUD har makt över oss människor. Om man vill bli muslim måste man lyda enbart GUD från den dagen man tar Islam för sin religion . Detta lydnad utövas genom shariia lagar.

Demokrati och Islam kan aldrig bli ett . Demokrati betyder att folket har makt över sina liv och hur de ska styra sin samhälle medan Islam betyder att makt är hos GUD och att vi muslimer strävar att upprätthålla ett samhälle som styrs av GUDs lagar .

Bosniska lagar ( samt alla andra mänskliga lagar ) är då värdelösa för mig samtidigt som icke muslimer sätter ingen värde på mina lagar dvs shariia lagar . Fullkomlig makt över mig har bara GUD ,ingen annan. Bara Han kan skada mig och bara Han kan göra mig lycklig . Nu vet du lite mer om tawheed.

Och fler islamister lade sig i utväxlingen. Signaturen Rafa skriver:

Är jag den enda som håller med min medsyster? Ni svenskar är orena grisar som en dag kommer få betala! När vi är i majoritet kommer sharia gälla även för er, så vänj er vid den sanna läran.

Amatullah, jag ser att du är ren och jag ser att du är trogen vår profet på rätt sätt. Ge aldrig upp för den rena/rätta läran.

Signaturen Irak skriver:

Jag älskar att Amatullah står upp för oss Muslimer. Vår profet (PBUH) skall inte hädas och de otrogna kafirerna skall få betala ett digert straff i väst. Blir du förödmjukad som muslim är det din plikt att slå tillbaks tiofallt. Amatullah, vi muslimska systrar ser dig som förebild och försvarar dig när som helst.

Signaturen Abdulahi skriver:

Din satans gris. Vi muslimer kommer en dag se till att alla orättfärdiga får betala ett mycket högt pris för sitt val att leva utan Allah och Profeten. Kom ihåg detta inlägg när du bestraffas av oss.

Uteblev rättegång

Amatullah har erkänt alla skriftliga hot i oktober men förnekar brott. I förra veckan skulle man haft rättegång vid Helsingborgs tingsrätt. Men Amatullah dök inte upp. Trots hot om vite och polishämtning skrev hon ett brev till rätten:

- Jag erkänner inte era svenska lagar, jag accepterar bara att dömas inför en shariadomstol.

- Ni får gärna döma mig i min utevaro.

- Vilks har gång på gång medvetet och välplanerat provocerat oss muslimer där han hånat vår profet och våra religion som är helt oacceptabelt.

Nu misstänkts hon även för övergrepp i rättsak gällande hoten i januari och målet har nu flyttats över till Göteborgs tingsrätt eftersom hon bor i Kungsör. Oklart när ny förhandling sker.

PI återkommer i ärendet.
PrintFriendlyShare
2011-03-29, 21:02 (uppdaterat 2011-03-29, 21:02) | Kategori(er): Inrikes
Gilla Dislike

Community
Disqus
Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
36 kommentarer 415 gillar received
Dela på
Visar 4 kommentarer
Sortera efter: Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS


Mannenpagatan 10 timmar sedan
Är hon svensk medborgare? I så fall är ju saken biff! Utvisning på stående fot! Annars får vi tyvärr spendera pengar på ett långt fängelsestraff. Får hon en randig niqab då?

Aguierre 16 timmar sedan
Det var sannerligen inga dåliga invektiv dessa bidragsturister häver ur sig emot folket som föder dom. Otrogna kafirer. Orena Grisar. Spottar både på er och på eran flagga.
verkar inte som om ordet tacksamhet har någon motsvarighet på arabiskt aptjatter!

Asdic 16 timmar sedan
Dette udefinerade billedförbudet. Hva är ursprunget?

It was narrated from ‘Aa’ishah
the Mother of the Believers that Umm Habeebah and Umm Salamah mentioned
a church that they had seen in Abyssinia, in which there were images.
They mentioned it to the Prophet

(peace and
blessings of Allaah be upon him) and he said: “Those people,
if there was a righteous man among them and he died, they would build
a place of worship over his grave and put those images in it. They will
be among the most evil of creation before Allaah on the Day of Resurrection.”
(narrated by al-Bukhaari, al-Salaah, 409).

http://www.islam-qa.com/en/ref...

Nu vel. Det var en gång på 600-talet. Vi har kommit til 2011, åtminstone i Norge. Jag kan inte fatta at profetens missgynnande av kirkelige utsmykninger i Abyssinia, skal vare riktningsgivande för Lars Vilks och hela den internasjonala press. Det var hans hustru Aisha som berettade on billderna som Umm Habeebah och Umm Salamah Muhammed hadde sett. Profeten hadde själv inte sett dom.

Inte olikt de demonstrerande i Damascus som satte eld til norska ocg danska ambassaden. Och varfør eksisterar Al-Arabia och Al-Jazera? Dom visar ju avbildning av mennesker. Även kvinnor med otildekket hår.

Min logikk tilsier at video og digitalkameraer burde varit förbjudet för muslimer.

http://i172.photobucket.com/al...


marcus_swe 17 timmar sedan
utvisning.
2 people gillar det här.

Trackbacks
Trackback-länk

”Jag erkänner inte svenska lagar, bara sharialagar” | Västra Götalands Nättidning

03/30/2011 09:03 f m

[...] Läs mer om Amatullah och hennes hot mot Lars Vilks på PI [...]

blog comments powered by Disqus
Läsare på PI just nu
Kommentarsregler på PI

- Håll god ton mot varandra
- Var saklig och seriös
- Inga hot eller liknande
- Vårda språket
- Inga reklam-/extremlänkar
- Inga personuppgifter
- Skriv på svenska
- Capslock av
- Tipsa i 'KONTAKT / TIPS'
Senaste inläggen

Högstadieelever åsiktsfostras med krigsspel
HIV-man hade oskyddat sex med 13 norska kvinnor
Grillsäsongen har nått Skogås
14-årig flicka misshandlad på skola
Våldtäktsförsök i Sthlm – polisen/media berättar inte allt
Upplagt för strid: ”Sex feministiska myter”
Pappan förde bort barnen till f d Jugoslavien
Förvirrad danskfientlig ledare i GP
Amatullah – den kvinnliga islamisten
Sexmördare dömd på nytt för sadistisk våldtäkt
Islamiseringen av Paris gator
Aftonbladet orerar om norsk våldtäktsstatistik
Steningeskolan får inte fira avslutning i kyrkan
En påminnelse om språkbruket
Tema: Skolan – Skicka in din berättelse

PI Arkiv
Twitter
Följ PI via
Topplistor m.m.
Creeper MediaCreeper
Flygblad

Här finns Cavatus material att ladda ner, skriva ut och sprida till allmänheten. Flygblad, flyers, visitkort m.m innehållandes information om ocensurerade nyheter på Internet.
Blogroll

Affes statistik
Allahu akbar
Antiislamism
Crimenews
Efterlyst TV3
Everykindapeople
Exilen
Feminix
Gates of Vienna
Humle och Dumle
I mitt Sverige
Isabellas Skrivkonst
Islamofoben
Jihad i Malmö
Jihad Watch
Jimmie Åkesson (SD) på Twitter
Kent Ekeroth
Klartexten
Leffe45
Mittenradikalen
Muslimska friskolan
MX Cartoons
Pettersons
Polisen
Robsten
SD Kvinnor
SD Landskrona
SIOE
Som jag ser det-68
Status Sverige – statistik
Svenska mord
Sverigedemokraterna
Ted Ekeroth
Therese Borg SD
Thoralf Alfsson
Varjager



– skickat med Google Verktygsfält"

Inga kommentarer: