måndag 13 juni 2011

Veckans Sundström: Papperslösa blir utan vård « Politiskt Inkorrekt

Veckans Sundström: Papperslösa blir utan vård « Politiskt Inkorrekt: "Veckans Sundström: Papperslösa blir utan vård

VECKANS SUNDSTRÖM Gårdagens sundströmare avhandlade i vanlig ordning invandringsproblematik, denna gång de så kallade ”papperslösa” (illegala invandrare på svenska) vars fria tillgång till svensk hälsovård i mars fastställdes av regeringen tillsammans med Miljöpartiet. Utredningen som skulle fastlägga ramarna för överenskommelsen anses nu dock vara otillräcklig och ”tafflig” av migrationsminister Tobias Billström (M) medan Miljöpartiet hyllar den.

- En utredning som inte lämnar tillräckligt med underlag när det gäller kostnadsberäkningar, finansieringsfrågor, avgränsningar, det är ett underlag som är taffligt, säger migrationsminister Tobias Billström.

Maria Ferm (MP) håller inte med:

- Jag delar inte hans uppfattning. Det här handlar om mänskliga rättigheter. Jag tycker det är en otroligt viktig fråga och därför måste vi gå fram så fort som möjligt med det, säger hon.

TV4 Nyheterna
PrintFriendlyShare
2011-06-13, 12:52 (uppdaterat 2011-06-13, 12:58) | Kategori(er): Asyl Migration, Inrikes, Politik

Disqus

Gilla
Dislike
1 person liked this.

Skriv en ny kommentar

Obligatorisk: Please login below to comment.

Visar 22 kommentarer
Sortera efter: Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS


HuldasKarin 24 seconds ago
Jag säger som norrmännen...dessa människor har så mycket papper om utredningar och avslag så det skulle räcka till ett år att torka sig i baken med.

Göran Hägglund har fortfarande inte besvarat vilka länder han åberopade när han stod o gal om att det gjorts studier i andra länder.....och jag skickar frågan varje dag.

Olandstoken 47 seconds ago
Ferm :S

mnilsson99 1 minute ago
Tack Tobias för att du satte ner foten. Sen undrar jag om Lena Sundström vet vilka hon gullar med egentligen. Om muslimer får välja så ska ingen adoptera barn så egentligen skulle aldrig Lena varit här om muslimerna hade fått igenom sina villkor. se s.
http://www.islamiska.org/s/sve...

AliasDL 8 minutes ago
Synd om de enskilda människorna, men de skall egentligen inte vara här överhuvudtaget.

JRIII 10 minutes ago
Lena Sundström är som det där psykfallet Hübinette:

En adopterad människa som blivit besatt av sitt eget avvikande utseende under uppväxten, och nu ser utanförskap under varenda sten, bakom varje träd och hela nätterna där hon ligger och vrider och vänder sig i sängen och oroar sig för sina efterlevande.

Det hade man kunnat stå ut med – om hon hade titulerat sig själv 'lobbyist' istället för 'journalist'.

Lite som när hon sitter och gapar om JAS. En okunnig fjant som inte fattar att hela den ekonomiska plattformen som möjliggjort hennes existens i det här landet vilar på ett fundament...
show more
3 people gillar det här.

argatanten 10 minutes ago
I sörjan av sörjande journalister så behöver vi lite glada nyheter. En sådan är YouGoves juni mätning :)

http://www.metro.se/nyheter/mo...
2 people gillar det här.

YOTHI_TARZAN 12 minutes ago
Mänskliga rättigheter enligt Maria Ferm (V) är här i Sverige att illegala personer ska ha lika stora rättigheter som är här legalt. Jag undrar ifall hon vill att dom ska ha pensionspoäng också.
Svenskarna och deras ord kan vara mycket roliga. jag tar några exempel
Illegal = papperslös ?
Nogger black = en rasistisk glass
Negerboll = kaka till kaffet som är rasistisk
utförsäkrad = någon som är jättesjuk
Sjukförsäkring = en försäkring som alla löntagare måste betala in till - men mycket av de inbetalda pengarna går till att sänka skatterna till de riktigt smutsigt rika !!?!
Miljöpartist =...
show more
3 people gillar det här.

mrMadmax 16 minutes ago
Ops hamnade fel...

Totte 17 minutes ago
Varför kan inte jag förstå hur man tänker när man använder våra skattepengar till att föda och sköta illegala invandrare? Det är ingen mänsklig rättighet, som Maria Ferm tycks tro, att kunna resa till vilket land som helst och bli försörjd.Att jag inte förstår måste betyda att jag är en omänsklig och grym människa som inte tycker att staten har rätt att ta mina pengar för det här ändamålet. En psykopat som inte kan förstå andra människors känslor. En snål jävel! Jo, det vet jag att jag måste vara för jag får ont i magen när jag hör vad dessa korkskallar till...
show more
5 people gillar det här.

Fredrikkkk 17 minutes ago
Varje gång jag ser och hör Maria Ferm (MP), så ser jag tokighet och galenskap.
Lena Sundström fortsätter med sin propaganda, att Sverige skall vara hela världens socialbyrå, kosta vad det kosta vill, och alla de människor som inte lyckas ta sig in i landet, de räknas liksom inte. En tydlig signal till omvärlden m a o, ta dig bara innanför våra gränser, så är saken biff.
Helt galet och fullkomligt obegripligt det vi håller på med.
8 people gillar det här.

mrMadmax 17 minutes ago
Lilla Lena kommer nog att ångra sig djupt när hon blir äldre. Då hon märker hur dåligt ställt hon kommer få det som pensionär. Vi måste först och främst ta hand om våra egna innan vi kan hjälpa andra. 'Det här handlar om mänskliga rättigheter' gör det? För vem?
7 people gillar det här.

Linqan 18 minutes ago
'Sverige är i dag ett av de mest restrektiva länderna i Europa när det gäller rätten till vård för gömda och papperslösa'... Jag hör ständigt liknande uttalanden, men jag har aldrig – aldrig – fått redovisat för mig vilka länder som skulle vara mer generösa i dessa frågor. Ständigt dessa påståenden utan faktaunderlag.
6 people gillar det här.

Emse1 19 minutes ago
Framöver när jag inte kommer att ha råd med att betala min vård skall jag ikläda mej en burka och på så vis åtnjuta den vård jag betalat i skatt i årtionden, för mej själv såväl som för andra.Om jag har några som helst skamkänslor för detta 'tilltag'? Icke ! Jag har ju redan betalat min vård flera gånger om och jag betalar illegala människors vård dag ut och dag in.
7 people gillar det här.

KarlAndersson2 22 minutes ago
Låt alla som vill ha vård i Sverige lösa en försäkring som dom har i USA. Fattiga som rika. Punkt slut. Inga problem alla vet vad som gäller.
5 people gillar det här.

Jörgen Andersson 24 minutes ago
Var det bara jag som plötsligt blev otroligt osugen på att betala skatt?
10 people gillar det här.

AnnaF3 25 minutes ago
Lena och MF vill att även turister ska få grattis sjukvård, ska man inte kunna i samma anda bjuda på gratis tv från tv4 betalkanaler?
9 people gillar det här.

Isabella 26 minutes ago
Varför är de här och jobbar inom resturang/städ om de är papperslösa?
9 people gillar det här.

Robert 27 minutes ago
Jag tycker att människor ska ha rätt till vård om de är sjuka, men jag tycker även att de ska betala för vården. Är det för mycket begärt eller är jag rasist?
5 people gillar det här.

Roland X 28 minutes ago
Det sjukaste av allt är att svenska medborgare som inte bor i Sverige måste betala fullt osubventionerat pris för sjuk och tandvård i Sverige medans illegala invandrare tydligen skall få detta helt gratis.

Utlänningar skall naturligtvis har rätt till sjukvård i Sverige - men bara om dom betalar fullt osubventionerat pris som utlandssvenskarna.
8 people gillar det här.

MysteriousPhantom 29 minutes ago
Dessa så kallade 'papperslösa' åtnjuter mer välfärd än vad en svensk pensionär någonsin kan drömma om...

Dessa 'papperslösa' förtjänar ingenting att få,de skall skickas ut med första bästa plan...
Kan vi inte ta hand om våra egna,de gamla och svaga alla pensionärer cancersjuka och hemlösa
Ja då ska tammetusan inte de 'papperslösa' kunna komma före, då ska inte de ha speciella förmåner!
12 people gillar det här.

andreasm 39 minutes ago
Som 'papperslös' har man inga rättigheter här, dock en skyldighet att lämna landet. Kanske skulle börja i den änden istället?
32 people gillar det här.

Jörgen Andersson 27 minutes ago som svar till andreasm
Din rasist, alla människor är lika mycket värda. Det är därför Maria Ferm varje kväll går ut på gatorna och samlar ihop uteliggare som hon föder och låter övernatta hemma hos sig. Och det är därför Lena Sundström ger alla sina pengar till välgörande ändamål istället för att bo i en dyr lägenhet och bära dyra märkeskläder. Det handlar om mänskliga rättigheter.
12 people gillar det här.

Trackback-länk

– skickat med Google Verktygsfält"

Inga kommentarer: