lördag 29 oktober 2011

Uriasposten »Blog Archive» Ny studie om familjerelaterade våldet mot kvinnor mu ... "invandrarkvinnor"

Uriasposten »Blog Archive» Ny studie om familjerelaterade våldet mot kvinnor mu ... "invandrarkvinnor": Ny studie om familjerelaterade våldet mot kvinnor mu ... "invandrarkvinnor"

Det finns många sanningar ut, men kan du ens tänka på vetenskapsmän som talar om "invandrarkvinnor" när den tydligt hänvisar till sekundära effekter av den islamiska på kvinnor. Från Information - Familjen håller kvinnor från etniska minoriteter i våldsamma relationer .

" invandrarkvinnor är extremt svårt att fly från våldsamma relationer. Detta beror till stor del en stark familjekänsla, en mansdominerad familj struktur och en iver att berätta om övergreppen. I studien dras slutsatsen Familjen betyder allt om våld mot kvinnor från etniska minoriteter.

"Grovt räknat ett gratis spel att begå våld mot en etnisk minoritet kvinna . Det är inte hans farbror eller kusin som förövare, som är ansvarig, till exempel, ett sexuellt övergrepp om andra blir medvetna om våld. Kvinnan och förövaren ", säger Sophie Danneskiold-Samsø, forskarassistent och teknologie doktor, som genomfört studien i samarbete med Docent Yvonne Mörck och Ph.D. Bo Wagner Sørensen från Institutionen för samhälle och globalisering vid Roskilde universitet.

Forskarna i intervjuer med 42 kvinnor som är öppna för våld berättelser från en grupp som ofta inte rådfrågas i det danska samhället och som utsätts för en viss typ av våld i hemmet.

"Våld mot kvinnor sker i hemmet och kommer inte att begås av en främling. Det är den permanenta basen där du var tvungen att vara säker på att en ram för ofta brutala våldet, som vi känner det för allmänt våld. Men för kvinnor från etniska minoriteter är ofta inte bara mannen som begår våld är det ofta andra familjemedlemmar ", säger Sophie Danneskiold-Samsø. ...

Både män, bröder, söner, farbröder och svigerfædre är gärningsmän, samtidigt som kvinnor i familjen deltar i våldet. Yngre kvinnor är längst ner i hierarkin, och mödrar svigermødre och äldre kvinnor kan bidra till att hålla misshandlade kvinnor i familjen. ...

"Särskilt kvinnor som har varit gift med Danmark, isoleras och hindras från att begå sig i det omgivande samhället och känna till möjligheter och de rättigheter som kvinnor har ...", säger Sophie Danneskiold-Samsø. "

Oploadet Kl. 16:10 amnesti Kim Møller - Direktlänk - 20 kommentarer
Filed under:

Ursäkt
Danneskiold-Samsø, Sofie
Information
Mørck, Yvonne
Mellanöstern
Sorensen, Bo Wagner
Våld
Våldtäkt

Den URI för TrackBack detta inlägg är: http://www.uriasposten.net/archives/30723/trackback
20 Kommentarer »

Och för en våldtäkt kräver en handfull vittnen.
Så det förmodligen aldrig kommer att rapporteras, medan den danska kvinnor bara opdigter en.

Kommentar av Goofy - 27 Oktober 2011 @ 04:42

Det är faktiskt en ärlig och modig rapport som förhoppningsvis gäller Christiansborg. När det är ärligt, är det eftersom det är privat finansierade. Lökk som har en löjlig linje i artikeln (se nedan) i artikeln inte har beställt ett annat område i år än att kamouflera andelen kvinnor i skyddsrum fanns etniska. Någon som kunde röka i statistiken som danska. All heder åt författarna.

»Lökk: Vi finner att kvinnor från etniska minoriteter kommer med exakt samma problem som den etniska danska kvinnor bara i större skala. De har varit utsatta för samma sak, och det kan finnas skillnader i familjemönster, men vad våldet har gjort för dem och hur de måste hitta sig själva igen, vi vet och vet hur man behandlar ", säger Birgit Söderberg. "

Kommentar till Snaphanen - 27. Oktober 2011 @ 16:47

-> Snaphanen

Om du inte vill definiera problemet exakt, blir det svårare att lösa problem.

Kommentar av Kim Møller - 27 Oktober 2011 @ 16:59

Apropå kan REUTERS telegram "Stem attacker på kvinnor av muslimer" på http://www.information.dk/telegram/268821 , sätta diskussionen i relief.

Manu Saren är förmodligen bara ett populistiskt, eller ens bara, V, C eller O vara populister? "Ni män måste lära sig att inte vända": http://www.b.dk/nationalt/aegtemaend-skal-laere-ikke-at-slaa

När verkligheten är att trycka på, förnekande, förnekar, förnekar '!

Kommentar av Stirner - 27 Oktober 2011 @ 17:30

"Invandrarkvinnor" är ganska vagt.

En Thai som har varit gift med en dansk bonde, som också är en etnisk minoritet kvinna. Men hon är inte per definition i överhängande fara för att drabbas av våld, precis som andra "kvinnor från etniska minoriteter."

Kommentar av West - 27 Oktober 2011 @ 09:02

Läs Anders Bondo kommentar i artikeln.

Integration ministerns förslag möter motstånd från DLF, som kallar den nationella strategin "populistiskt".

-Vi får inte dras åt för en andra bil eller där det finns vissa specifika befolkningsgrupper som vi har att göra kampanjer, säger styrelsens ordförande

Jag har alltid sett honom som är onda är inte fatterhvadder riktigt på gång. Dessutom ganska vatarm

Kommentar av Tim - 27 Oktober 2011 @ 21:03

Vi har för en gångs skull att veta vad vi vet, men om vi heter Lars Hedegaard kan dömas för att säga att "invandrarkvinnor" är ofta utsatta för våld från män och andra familjemedlemmar.

Men den goda slutaren som vanligt ögat till de grymheter som är så utbredd som Islam.

Kommentar Niels P. - 27. Oktober 2011 @ 21:09

Ja, en ros med något annat namn ... Men ändå är det en bedrift att få de beskrivna problemen, även om du sopa islams roll under mattan. Så vi tar det i nästa omgång.

Kommentar av Ulla Lauridsen - 27 Oktober 2011 @ 21:39

Hur kan jag göra några undersökningar, statistik eller slutsatser bygger på konceptet "invandrarkvinnor"? Kan vi få lite mer bakgrund och lite mer komplett material? Alla som arbetar med statistik och sannolikhet, kommer att skaka på huvudet åt hur vaga och oprecisa för att definiera en grupp.
Det är djupt bakvända, förutom om du medvetet vill sudda vissa kulturer och religiösa bakgrunder. Något annat än att det är rent ett eget mål att spendera den typen av namn.

Kommentar av Ännu en otrohet - 27 Oktober 2011 @ 21:45

9 Och annonsen!

Kommentar Niels P. - 27. Oktober 2011 @ 22:41

Sovndal om mjuka sharia "Jag tycker mer att det kan jämföras med den katolska partier i Europa kallar sig kristna. Det betyder inte hardcore kristendomen, men så är deras grundläggande orientering i livet "

100% dumhet. Varför människor förlorar förståndet när de möter världens mest motbjudande religion?

Kommentar Niels P. - 28. Oktober 2011 @ 00:15

11.NielsP

Av ångest?

Många människor vill inte gå in i clinch med islam muslimer eftersom de / vi vet vad som kan hända av obehag.

Så snarare Kryb för islam!

Fy fan: vad har det blivit av det som vi kallar civilkurage?

Kommentar av Vivi Andersen - 28 Oktober 2011 @ 00:34

Varför är politisk korrekthet och socialister så enkelt?
Alla kvinnor i muhammedanska styrda länder behandlas som andra klassens människor, som tillhör en docka och utan rättigheter, hur Allah i helvete är de själva så att det skulle vara annorlunda i det här landet tror att den enkla PK dårar och socialister så att en flygresa och en asyl-rop eller en familjeåterförening voila förändra grundläggande förtrycket av kvinnor i idioti islam?!
Varför är den enkla PK-freaks och socialister alltid så "överraskad" och "skaka" över vad som finns i Koranen, varför inte bara läsa skiten, så de skulle ha svaret på varför vi har sharia zoner, blåögda! knackade Muhammed kvinnor, homosexuella judisk misshandel och förföljelse av Koranen, etc. Practices pågår också i det här landet.

Jag är jävla trött på att höra om "mjuka" nazism, moderata nazister och ... ... .. eh, mjuk sharia, moderata muslimska och "demokratiska" islam. Det bara finns inte.
Vi har sovande celler nazister ... eh, islamister eller muhammedanska, samma skit! Ingen av dessa ideologier är oförenliga med demokrati. Så ta det!

Uppfinnaren av ideologi av Islam Muhammed Pedofiler var värre en Hitz Prut Taphirlortepapir anhängare, de är måttlig i förhållande till Muhammed Pædofeten, och ALLA muhammedanska underkasta sig och dyrka Pædofeten Mohammed, så hur tänker de fåniga socialistiska PK idioter så att de kan uppfinna en islam att huvudet inte matchar de trogna muhammedanerna uppfattning. De kommer alltid att se oss som otrogna, och de kommer inte gifta sig med sina väskor klädda förtryckta flickor andra klassens människor med oss otrogna, att de försöker säckar klädda för att flytta närmare oss otrogna, de blir slagna av kusiner, farbröder, fäder, kärringar väska och flyr, ja, så är hela vensterfløjs sociala hjälpare och alla lär föreningen och lära dem att alla kulturer är lika bra och bara i namn av mångfald, måste bära sitt förtryck bindande på huvudet och sedan bara hålla tyst, annars blir det oordning i Socialistiska PK tossernes verklighet och illusion om det mångkulturella samhället (läs: den stora importen Muhammed gemenskap) kommer inte att fungera.
Stackars ensamma soppåsar bunden kvinnor, om de säger något de får stryk av alla Muhammed klanen och socialistiska PK tosserne lära dem en sjuk säng för sin politiska felaktiga beteende så att kritisera islam, som kan ge upp till tre års fängelse, enligt EU: s ramavtal.
Tja, kan de fattiga soppåsar kvinnor nu efter att de har flytt till ett kriscentrum efter otaliga Muhammed-bank så glad !!!!! över den enkla PK nutters ta sharialagar helt i linje med demokrati, jämställdhet så nu de stackars bunden knackar kvinnor tycker bara fyra mandslinge vidnier om de har blivit våldtagna ... .... jävla smart! för Muhammed våldsamma mobbare och perversa PK dårar ... ..

Ibland tror jag att de beblæste ... .. eh, beläst Erasmus helt enkelt uttråkad och därför begår våld mot den amerikanska otrogna dansken. Kan vi inte ge dem en cykel och tvinga dem att åka runt Danmark, varje dag, så de inte blir uttråkad och bränna oss otrogna om!

Kommentar av l - 28 Oktober 2011 @ 01:38

Åh minns du den gamla goda tiden när SF ville ha invandring från
Mellanöstern, eftersom vi kan lära oss så mycket från sina äktenskap och stark familjesammanhållning.
och islam? ... Ja det finns SF (och andra parter) har sin egen tolkning. Till denna dag ...

Kommentar till HP - 28. Oktober 2011 @ 08:35

Och var är de vänsterorienterade feminismen tagit vägen? Kan de inte läsa och tänka mer? Det är en sorglig jävla samhället, utan också verkligen förvånande att det politiskt korrekta helt kan stänga av den kritiska hjärnceller.

Men återigen, är islam en total sjuk ideologi och religion, även om Klaus mess Kemper kooperativ tidningen Politiken har inte upptäckt det än.

Kommentar av Machiavelli - 28 Oktober 2011 @ 10:05

@ 12, Vivi Andersen: "Av rädsla"
Nej! Sovndal och många i hans generation är bara inte rädd för islam.
Sovndal och lämnade en livslång omgång anti-kapitalistiska och anti-västliga och anti-israeliska inställning [med tillhörande socialistiska, pro-tredje världen-vyer, BL . a. översatt till aktivt stöd till arabländer och den palestinska saken], har lett till en blindhet för vad som egentligen hände de senaste åren i muslimska länder. Därför är vi idag med utrikesminister och ett antal "experter" som varje gång de talar, utsätta deras grundläggande okunnighet och brist på urskillning.
Läs till exempel den stora danska encyklopædis avsnitt om Libyens historia under
Gaddafi (1998), uppenbarligen skriven av JBS, Jörgen Baek Simonsen. Då får du praktiskt taget ingenting veta. Landet blev av med allt västerländska. Arabis. Socialiserade. Islamiserat. Sharia-styrda. Och leds av en tyrann som avskaffade folkets rättigheter och mördade alla som kom i vägen.

Kommentar Niels P. - 28. Oktober 2011 @ 11:26

Italiens premiärminister Silvio Berlusconi är känd flicka glad, vilket naturligtvis är ett erkänt fenomen. Men toppmötet i EU kontrolleras nyligen sin Helles röv. Den stora gåtan är förstås: Varför gav han verkligen är?

Kommentar av Machiavelli - 28 Oktober 2011 @ 24:57

17.mach ....

Såg du hur HTS inte skulle se Berlusconi i hennes ögon när hon skulle hälsa hej till honom?

Hon såg förbi honom, stack handen medan hon seglade förbi honom och han är väl omhändertagen henne på grund av hennes arrogans?

Det kanske inte är den platta popo i snäv kjol som har gjort ett intryck på den här tjejen glad Italienska - han har smakar som vilken italiensk man, tycker jag!

Kommentar av Vivi Andersen - 29 Oktober 2011 @ 03:15

"4:34 Män som kvinnor därför att Gud har gett viss prioritet framför andra och för att de gav ut sin egendom. De kvinnor som är rätt, är lydig och vakta den dolda som Gud vakta den. De som från vem du fruktar upproriskhet, förmana du måste, än mindre i sängen och slå. Om de då lyder er, gör inte dig mer mot dem. Gud är upphöjd och stor. "

Vad är det för en icke-västerländska sk religiös bok som innehåller en sådan avskyvärda ord? Den "Gud" nämns, varken av religionen rita.

Kommentar av Liva - 29 Oktober 2011 @ 10:22

Danska - och utländska - feminister tyst om ovan - men inte på könskvotering (för kvinnor) i styrelserna ... det är en feminist KRAV

"Nu är jämställdhet bara för minoritetskvinnor

Både Rikke Andreasen och slöja-projektet danska koordinator, professor Birte Siimet från Aalborg Universitet, är överens om att det är en plan när alla positionen debatten riskerar att enighet utarmat indhold.

- Konsekvensen är att jämställdhet i Danmark mycket bekvämt var något som bara handlar om minoritetens kvinnor. Påståendet är naturligtvis, säger regeringen också att den danska majoriteten kvinnor som redan har full jämställdhet. Jämställdhet har helt försvunnit från den politiska dagordningen och har ersatts med en mycket selektiv inställning till jämställdhetspolitiken gäller endast minoritet kvinnor. Men minoritetskvinnor själva är ohörbara, och debatten är mycket lite om dessa kvinnors tillträde till politiskt deltagande och inflytande, säger Birte Siim.

- När vi så fokuserade på jämställdhet som ett danskt värde, blir det väldigt enkelt en soffa kudde. Och det blir svårt att diskutera de strukturella ojämlikhet mellan könen som fortfarande finns, till exempel när det gäller lika lön och antalet kvinnor i styrelser och styrande organ, säger Rikke Andreassen.

Det är en känsla som också vinner stöd i andra europeiska länder. Den franska forskare under ledning av professor i statsvetenskap i genusvetenskap vid Paris VIII universitet, ELINI Varikas, tyder på att förtrycket av kvinnor i det franska samhället inte nämndes med ett ord i rapporten, vilket beredde vägen för antagande av den franska huvudduk förbudet även om det fokuserar på jämställdhet.

- Det är ett sätt att tysta alla som skulle sätta jämlikhet dagordningen, säger Doutje Lettinga.

- Det är helt enkelt farligt att jämställdhet och feminism för att låta politiker komma undan med en diskurs som säger att vi redan har uppnått full jämlikhet för alla etniska nederländska kvinnor, och jag saknar kritisk feminister som utmanar denna diskurs, säger Doutje Lettinga .

Men är det inte viktigt att feminister utmaning av islam på kvinnor på samma sätt som vi också har kritiserat den judisk-kristna på kvinnor? Och är det huvudduken debatten och förbud, trots fallgropar, inte att ge ökad jämställdhet för minoritetens kvinnor?

- Det kvinnorörelsen gjorde mycket mer än att utmana de kristna på kvinnor motsvarar Doutje Lettinga.

- Det såg förtrycket av kvinnor från många olika vinklar, inklusive sociala klass, ekonomi och tillträde till arbetsmarknaden. Jämfört med minoritetskvinnor kommer bara att prata om religion och det är en reducerande förenklingar tycker Doutje Lettinga. "(2009)

http://www.kvinfo.dk/side/559/article/871/

Kommentar av Liva - 29 Oktober 2011 @ 10:34

RSS feed för kommentarer till det här inlägget.

– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: