tisdag 17 januari 2012

SD Örebro vill folkomrösta om invandringen « Avpixlat

SD Örebro vill folkomrösta om invandringen « Avpixlat: Pennan_58 4 timmar sedan
Tyvärr är det inte bara analfabeter från Somalia som inte kan erhålla ett arbete, vi har även massor av anhöriginvandrade i detta land som efter åtskilliga år i Sverige inte talar Svenska. Hur dessa anhöriga, med "automatiskt" Svenskt medborgarskap skall kunna erhålla ett arbete, är en s.k. "miljard fråga" för vårt statsråd Herr Erik Ullenhag.

Eftersom jag arbetar som småföretagare kan jag endast bekräfta en händelse som inträffade när en av mina fd. anställda som hade utländskt härkomst, fick besök av sin pappa, de talade inte Svenska med varandra.
Jag frågade honom -Talar inte din pappa Svenska? -Nej svarar min medarbetare. Hur länge har din far varit i Sverige? I 20 år svarar han. Jag frågar vad har din pappa levt av? Han svarar då att det sociala har betalat. Ni som läser detta kan då själva räkna ut vad denna pappa har kostat oss löntagare, pensionärer, och sjuka. Det finns därför en orsak till det Svenska välfärdssystemets underminering, och eventuella kollaps.

– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: