onsdag 28 mars 2012

“Därför har jag valt att bli sverigedemokrat” « Avpixlat

“Därför har jag valt att bli sverigedemokrat” « Avpixlat: “Därför har jag valt att bli sverigedemokrat”


Läs ovanstående mycket intressanta artikel här

KLARSYNTHET Mrutyuanjai Mishra är ett återkommande namn och ansikte i danska Jyllands-Posten där han skriver krönikor, inte sällan om invandringspolitik, dess konsekvenser och Sveriges bisarra förfaranden på detta område. Han är även styrelsemedlem i danska Tryckfrihetssällskapet. Mishra är ursprungligen från Indien men har bott halva livet i Danmark och har därmed fått en nyktrare och sundare syn på allt vad invandring och integration heter. För några år sedan flyttade han till Sverige och har nu valt att gå med i Sverigedemokraterna. I en debattartikel på Newsmill förklarar han varför.

Jag har aldrig någon gång under mitt liv varit medlem i ett politiskt parti. Aldrig förrän 2012. Jag har en stark tro på demokrati och stödjer tanken på att alla medlemmar i ett demokratiskt samhälle borde delta och rösta i val. Så ja, jag har röstat men aldrig gått med i något politiskt parti.

Men efter att ha spenderat halva livet i Indien och den andra halvan i Skandinavien (Danmark och Sverige) har jag beslutat mig för att ta ett drastiskt steg som ett resultat av min resa genom fyra årtionden på två olika kontinenter. Jag har gått med i Sverigedemokraterna.

De flesta av mina vänner med akademisk bakgrund har reagerat med chock och försökt övertala mig att tänka om och inte ta detta steg. En invandrare som går med i Sverigedemokraterna är det sista många i den politiska korrekta klassen skulle föreställa sig. Men jag har funderat mycket och länge över mitt beslut. Det citat som kommer till minnet är: ”De hetaste platserna i helvetet är reserverade för dem som, i tider av moralisk kris, är neutrala”, av Dante Alighieri.

Sverige är i en moralisk kris och många politiker och opinionsbildare beter sig som strutsar; gräver ner huvudet i sanden och hoppas att stormen helt enkelt inte existerar, medan problemen närmast blivit oöverstigliga.

Jag har skrivit många kolumner och debattartiklar genom åren. Och under de senaste tre åren har jag skrivit om sydasiatiska länder i den danska tidningen Jyllandsposten. Jag har haft min beskärda del av att vara en oberoende skribent. Men nu har tiden kommit att göra ett politiskt val. Och jag har valt att agera och att i demokratisk anda delta i Sverige genom att vara medlem i ett energiskt och dynamiskt parti kallat Sverigedemokraterna.

Varför Sverigedemokraterna? För det första eftersom partiet med emfas presenterade socialkonservatismen som sin grundläggande bas. Det harmoniserar med mina åsikter och värderingar. För det andra har jag sett att det är ett parti som har valt det bästa från högern liksom vänstern i det politiska spektrat.

För det tredje för att Sverige valt en katastrofal politisk väg och fortsätter att göra så, speciellt i dess politiskt korrekta hantering av islamism, integration och invandring.

Låt mig förklara detta viktiga argument. Jag instämmer med Gunnar Sandelin som för några år sedan skrev en debattartikel i Dagens Nyheter med rubriken ”Journalisterna mörklägger sanningen om invandrarna”. Han säger: ”I stället har vi fått en nationell mörkläggning av ideologiska skäl i allt som rör invandrar, asyl- och flyktingfrågor. Nu borde regeringen genast utreda hur mycket de människor som kommit hit kostar i offentliga utgifter och tillför i skatteintäkter.” Trots att det är några år sedan han skrev artikeln är Sandelins kritik av Sverige fortfarande giltig 2012.

Detta är vad jag menar med politisk hantering av invandringen och de som kritiserar konsensus riskerar både karriär och isolering. Debatten om islam och islamism är lika relevant eftersom ett stort antal av de flyktingar och immigranter som kommit till Sverige har kommit från muslimska länder. Under en period tog Sverige emot fler flyktingar från Irak än till och med USA, ett betydligt större land än Sverige. Sverige har helt mist proportionerna i denna fråga.

Kort sagt har Danmark tacklat denna fråga mycket bättre. Saker och ting kan fortfarande bli bättre i Danmark, men där har man åtminstone tagit en ärlig debatt om invandring, islamism och integration. Sverige har inte ens börjat diskussionen. Den ständiga isoleringen och avvisandet av de helt och hållet demokratiska Sverigedemokraterna som svenska medier gör sig skyldig till, är en ständig påminnelse om att debatten inte bara saknar proportioner utan dessutom är odemokratisk. Ju längre man väntar desto större blir problemet. I Sverige har invandringen och islamismen blivit elefanten i rummet – alla vet att den finns där, men ingen talar om den.

Sverige symboliserar många bra saker. Men jag är rädd för att just de saker som gjorde Sverige till ett attraktivt land att bo i är hotade. Jag har fått nog av halvsanningar (berättade av) från journalister och helsanningar som inte berättas alls. Därför har jag valt att agera i Dantes anda.

Jag ser att det är en moralisk kris i Sverige och det är dags att agera. Jag har agerat. För första gången i mitt liv har jag gått med i ett politiskt parti. Sverigedemokraterna.

Newsmill
Print Friendly
Share
2012-03-27, 22:39 (uppdaterat 2012-03-28, 00:02) | Kategori(er): Inrikes, Invandring/mångkultur, Politik, Utrikes

20
Disqus

Gilla
Ogilla
och 38 andra gillar det här.

Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
142 kommentarer 1649 gillar mottaget
Dela på
Visar 80 av 127 kommentarer
Sortera efter Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS
Realtidsuppdatering är aktiverad. (Pausa)
1 En ny kommentar har precis publicerats. Visa


lasse1 1 timme sedan

Att invandrade personer söker sig till Sverigedemokraterna.... kan bara befästa partiets trovärdighet när det gäller synen på en total misslyckad invandringspolitik...
78 personer gillade det här.

vhundai 1 timme sedan som svar till lasse1

Helt rätt Lasse! det finns många arbetskraftsinvandrare från 60 talet som saknar det gamla Sverige och ser förfallet som är potentiella röstare på SD.
22 personer gillade det här.

lasse1 1 timme sedan som svar till vhundai

Tror säkert att så är fallet...Skickliga yrkesarbetare från framför allt, syd/mellan o. nordeuropa som har bidragit till Sveriges välstånd, under bl.a. 50, 60 o. 70 - talen...

Många av dessa studerade också vid sidan av sitt ordinarie arbete och fick efter avslutade studier, uppdrag inom typiska tjänstemannaområden ..

Känner ett stort antal personer i dessa historiska roller.
4 personer gillade det här.

Tyckarn 1 timme sedan

Hoppas verkligen att SD kan ta tillvara på detta i opinionen och "fronta" Herr Mishra till riksdagsvalet. Visa att SD är till för alla, svenskar som invandrare, för de som vill ha ett ansvarsfullt och tryggt Sverige.

Med Herr Mishra i fronten för SD så faller PK-etablissemangets rasistkort ganska platt till marken... underbart!
63 personer gillade det här.

MatsD Moderator 53 minut sedan

Ett informerat och modigt val och en nagel i ögat på det svenska PK-etablissemanget som fortfarande hävdar att Sverigedemokrater är unga vita män med rakade skallar som är lågutbildade, bittra och konspiratoriska och som inte gör något annat än sitter i sin bondhåla till svensk avkrok och skriver hatiska kommentarer på Internet-forum.
41 personer gillade det här.

Svensson_1 40 minut sedan som svar till MatsD

Mm. Detta är strålande. (Och apropå bilden av SD: Det kan kännas rätt "intressant" ibland, att som medelålders kvinna [någorlunda välutbildad och med acceptabel inkomst] få replik från någon som är helt övertygad om att jag minsann sitter i mitt unkna pojkrum och skriver omogna, rasistiska inlägg...!)
15 personer gillade det här.

nuvetvi 51 minut sedan som svar till MatsD

Ho,ho.:)
1 person gillade det här.

Censur 1 timme sedan

Hatten av för detta beslut! Välkommen!
60 personer gillade det här.

Cavatus 1 timme sedan

Guud så befriande att läsa! Förstår att den inte har kunnat publiceras någon annanstans. Sanningen är illa tåld i Sverige. Vi får hoppas att skribenten kan bidra till att det ändras.
58 personer gillade det här.

Dannie_X Top 10 1 timme sedan

Så trevligt, och från Danmark dessutom. Eller vad säger Lena Sundström nudå?
56 personer gillade det här.

Otto_M 1 timme sedan som svar till Dannie_X

Retorik, rasism, danmark.
MVH: Lena
4 personer gillade det här.

Stefan K 1 timme sedan

Jag ska erkänna att jag själv som förut aldrig ens tänkt tanken, är mer sugen än någonsin att engagera mig politiskt. T.o.m. min fru försöker få mig att ta det sista steget.

Mishra är inte ensam Sverigedemokrat med utländsk bakgrund. Det är bara 7-klövern som försöker intala väljarna att så är fallet.

Jag vet av erfarenhet att flertalet invandrare röstar på SD då fler och fler börjar inse att regeringens politik raserar även deras välfärd och sätter både dem och deras barn i en situation de inte har begärt.
Ni skulle höra kommentarerna i fikarummet och jag kan lova att de mest högljudda kommer från länder utanför Sverige. Reinfeldt och hans invandringspolitik är inte värd vatten.
54 personer gillade det här.

repell 1 timme sedan som svar till Stefan K

Jag vill nog hålla en slant på dig, för du skriver för det mesta bra inlägg och kommentarer som många av dem är mycket tänkvärda och du har hållit på i många år nu med ditt skriveri med den äran.
6 personer gillade det här.

lasse1 39 minut sedan som svar till Stefan K

Helt rätt det Du skriver...
Men nu kommer de fackliga huvudorganisationerna med LO o. TCO i täten, att tjuvlyssna i fikarummen, och om något ofördelaktigt sägs om invandringen, så kommer vederbörande att slängas ut från facket...
Demokrati i den högre skolan m.a.o.
2 personer gillade det här.

Undertaker73 1 timme sedan

Välkommen i partiet. Förvänta dig stigmatisering och uthängning i media dock. Kanske tom skadegörelse aav kommunistsvinen i vänstern understödda av Journalisterna i Sverige, men jag antar att du som oss i SD har gjort det valet i kampen om Demokrati och yttrandefrihet. Heja! =))
42 personer gillade det här.

KarlssonMikael 1 timme sedan

Äntligen en som förstår. Välkommen Mrutyuanjai Mishra. Du är mer svensk än alla i miljöpartiet eller till och med Reinfeldt.
39 personer gillade det här.

John_Rawls 1 timme sedan

En sådan här kille får gärna invandra till mitt land när som helst.
37 personer gillade det här.

Justice4all 1 timme sedan

It's not about race, it's about intelligence ;)
37 personer gillade det här.

Illwillfn 1 timme sedan som svar till Justice4all

I'd say that it was more about behaviour, but the three are all connected after all.
6 personer gillade det här.

Oleg_Datsishin 1 timme sedan

Kan skriva under vartenda ord, MM!
37 personer gillade det här.

Adar Komdenja 1 timme sedan

Vilket dråpslag för moderöderna och äggskallen. En invandrare, med indiskt ursprung,
dessutom med danska erfarenheter i bagaget, nu aktiv medlem i (SD)! Och med en
vass penna i arsenalen, tackar.

Mycket positivt, skall bli intressant att följa hans alster i mediadebatten.
36 personer gillade det här.

Calle86 1 timme sedan

Nu satte Jan Helin sitt kvällste i halsen. Oops!

Väldigt glädjande det här :)
Det skulle ju vara helt super om Mrutyuanjai Mishra väljer att bli aktiv i partiet. Han verkar väldigt begåvad och skulle bli en enorm tillgång för Sverigedemkraterna.
35 personer gillade det här.

Utled 1 timme sedan

Mrutyuanjai Mishra är hur välkommen som helst i kampen mot galenskaperna i detta land. Jag vill gärna ha fler invandrare på vår sida. De invandrare som vill sköta sig och integreras i det svenska samhället har allt att vinna på att gå med i Sverigedemokraterna.
32 personer gillade det här.

sorjav 1 timme sedan

Här behövs förstärkning!
Mishra, mycket välkommen hit i kampen för att försvara den hotade demokratin!
32 personer gillade det här.

KHMER 1 timme sedan

Jag känner mer samhörighet med indiern Mrutyuanjai Mishra än med exempelvis mördarhyllaren Göran Greider, antisemiten Ilamr Reepalu eller uppviglaren till våld mot judar Torbjörn Tännsjö - alla tre med en fruktansvärd människosyn.
Det är inte märkligare än att jag känner sympati för det hinduiska politiska partiet BJP som värnar den indisk/hinduiska kulturen. Det de gör där gör vi här. Självklart stödjer den svenska kulturvänstern Kongresspartiet som är ett rakt igenom genomkorrumperat parti.
Att stödja den egna nationella identiteten gör att man förstår andra som vill stödja sin egna särart. Det är där jag tror att Mrutyuanjai Mishra och jag kan känna en stor samhörighet, men jag tror också att han var tvungen att tänka verkligen på djupet innan han förstod vad som förenar.
Han vill stödja den som värderar sin egen nationella kultur och inte driver nationelltdestruktivt självhat som den nordiska kulturvänstern utövar.
30 personer gillade det här.

Tyckarn 59 minut sedan som svar till KHMER

Mishra är en av oss - det är inte Greider och resten av packet.
2 personer gillade det här.

per22 1 timme sedan

Du är mer än välkommen till Sverigedomokraterna.
Dansk-expert Lena måste känna en inre kris.
29 personer gillade det här.

Oleg_Datsishin 1 timme sedan som svar till per22

Hela hennes liv är en kris;-)
4 personer gillade det här.

BaconPiskan 1 timme sedan

Välkommen i "båten" Mrutyuanjai, vi behöver flera som ror den tunga skutan Svea och styr in på säkrare vatten igen!
29 personer gillade det här.

DiscusDisc 1 timme sedan

Alltid fint att SD får nya medarbetare. Hoppas att han är duktig på att argumentera, skulle vara kul att se honom i TV-soffan när vänstermupparna inte kan köra sitt klassiska rasistkort.
26 personer gillade det här.

Bobben79 22 minut sedan som svar till DiscusDisc

Efter att ha följt Mishras föreläsningar och debattartiklar kan jag gå i god för att han besitter talets gåva och otroligt viktiga faktauppgifter om Islam. Han kommer att vara en viktig kugge i maskineriet som skall föra fram SD till ett nytt succeval 2014!
3 personer gillade det här.

Demokrat001 1 timme sedan

Välkommen till Sverige, Mrutyuanjai Mishra!
26 personer gillade det här.

kjellan11 1 timme sedan

Välkommen till SD du gör vårt parti rikare
26 personer gillade det här.

Erik Johansson 1 timme sedan


Välkommen till SD Mishra!
Hoppas att du kan tänka dig att jobba dig upp i partiet och gärna ta dig in i riksdagen!

Din bakgrund och ditt sätt att beskriva situationen är exakt vad som behövs för att partiet skall växa och krossa de epitet som media och de andra i sjuklövern gör allt för att klistra på partiet.

Jag ser mer än gärna fler samhällsnyttiga personer med invandrarbakgrund i partiet.
26 personer gillade det här.

DAoG 1 timme sedan

Vilken rasist!.. Oohh wait...
26 personer gillade det här.

SomEttGem 1 timme sedan

Mrutyuanjai Mishra, du behövs och du är en välkommen frisk fläkt i vårt avlånga land och nu är du dessutom partikompis med mig.

Jag ska hålla utkik efter dina krönikor och kommer du på en lista där jag kan pricka in dig så är sannolikheten stor att jag gör det.
25 personer gillade det här.

Toksvensken 1 timme sedan

Nu har Mrutyuanjai Mishra visat vägen, man får hoppas att SD gör sig avsevärt mer synliga i media! Mishra, välkommen till Sveriges mest demokratiska parti!
25 personer gillade det här.

Andrej Dokic 1 timme sedan

SD, tveka inte. Gör Mrutyuanjai Mishra till hedersmedlem.
25 personer gillade det här.

Det Fria Ordet 1 timme sedan

Haha undrar vad etnopluralisten Kasselstrand och hans gärngäng i ND... oops... jag menar SDU säger om det här.

Du är varmt välkommen till Sverigedemokraterna; här är det din lojalitet till Sverige, dina värderingar och åsikter som väger in, inte din bakgrund eller hudfärg.

Alla som vill kämpa för Sverige mot galen massinvandring och islamisering är välkomna. Hoppas innerligt SD börjar inse att invandrare och kvinnor kommer lyfta partiet till de nivåer har potential att komma upp till
24 personer gillade det här.

Svensson_1 1 timme sedan som svar till Det Fria Ordet

Vad sysslar du med? Varför drar du in Kasselstrand här? Du beter dig exakt lika idiotiskt som "PK"/etablissemanget beter sig mot SD. Det var nog det dummaste inlägg jag läst på länge, ursäkta mig men...
11 personer gillade det här.

Dannie_X Top 10 1 timme sedan som svar till Det Fria Ordet

Haha, och hur ska deras partisajt FriaTider hantera de här? Vågar de ens nämna det?
Kan vi få en kommentar av Jimmy Windeskog... hahaha
3 personer gillade det här.

Det Fria Ordet 1 timme sedan som svar till Dannie_X

Ja, etnopluralistiska och anti-judiska Fria Tider som allierat sig med Kasselstrand, kommer nog ha lite problem med det här.

Etnopluralister utgår från att alla folk har rätt till sin stat, men också från att vi helst inte ska blandas alls. Sådant smuts kan SD gärna kasta ut för min del.

SD = ett parti för Sverigevänliga och västvänliga själar! Oavsett din födelseort!
12 personer gillade det här.

Tyckarn 54 minut sedan som svar till Det Fria Ordet

Du har helt rätt i påståendet att SD först kan växa på allvar om de lyfter fram sina duktiga kvinnor och invandrare som är med i partiet. Först då kommer "Svensson" förstå, och då kan det börja lossna på riktigt!

Edit: Såg att mitt svar hamnade under "MatsD", vilket ju är lite galet då det är "Detfriaordet" jag skrev till...
4 personer gillade det här.

Svensson_1 59 minut sedan som svar till Dannie_X

Var snäll och lägg av. Du beter dig ju också som den värsta AB-journalist...!?
8 personer gillade det här.

Mr_Realistic 13 minut sedan som svar till Det Fria Ordet

Vadan detta förakt för vårt ungdomsförbund? Jag tror nog de absolut flesta Sverigedemokrater är mycket stolta över SDU och deras arbete. Jag är definitivt en utav dem som är det i alla fall.


– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: