onsdag 21 mars 2012

Pensionärer berikades med islams vanföreställningar « Avpixlat

Pensionärer berikades med islams vanföreställningar « Avpixlat:

 Träffen inleddes med att Eva-Lena Enkvist berättade om vad som gäller för alla ungdomar som läser svenska som "andra språk"?.

INDOKTRINERING Ja vad säger man. I Kristianstad träffas ett gäng pensionärer inom ramen för en studiecirkel. Deltagarna är med i något som heter Christianstads Pensionärsuniversitet och som samarbetar med Folkuniversitetet. Studiecirkeln ifråga är döpt till ”Möte med människor från andra kulturer”. Nu har gänget fått ta del av islam på nära håll.

Titta på bilden

Ett antal unga muslimer berättade om sina liv däribland denna, som inte verkar trivas i Sverige:

Även om flera av dem bott nästan hela sitt liv i Sverige har de föräldrar som pratar ett annat språk, något ungdomarna präglats av från början.

– Det är alldeles för lugnt, säger Ruda Sadiq som är född i Sverige.

– Måndag till fredag är det skolan och träning på kvällarna, på fredagar och lördag är det fest och att supa. Jag trivs inte, jag har mer gemenskap med arabiska vänner, säger han.

– Jag gick i fyra år med kompisar i grundskolan. Nu när jag träffar dem säger de ”hej”. När jag träffar mina andra kompisar är det ”tjena, tjena” en kram och kanske till och med en puss, fortsätter han som känner sig väldigt vilsen.

Kristianstadsbladet
Print Friendly
Share
2012-03-21, 19:49 (uppdaterat 2012-03-21, 19:49) | Kategori(er): Inrikes, Invandring/mångkultur, Islam/religion

20
Disqus

Gilla
Ogilla
1 personer gillar det här.

Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
138 kommentarer 1610 gillar mottaget
Dela på
Visar 63 kommentarer
Sortera efter Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS
Realtidsuppdatering är aktiverad. (Pausa)


pellesverige 2 timme sedan

Vad väntar dom på, åk tillbaka till "hemlandet"
22 personer gillade det här.

Catinka 2 timme sedan

Hoppas pensionärerna är medvetna om att det är till de här deras minskade pensioner gått!
16 personer gillade det här.

PURSVENSKEN53 1 timme sedan som svar till Catinka

Så stor medvetenhet finns hos ytterst få Svenskar pensionärer i synnerhet tråkigt men sant.
2 personer gillade det här.

Emigranten 52 minut sedan

Jag tycker att Ruda Sadiq ska flytta tillbaka till sitt Arabiska land om han tycker att det är för lugnt här!

Vi svenskar uppskattar att ha lugnt omkring oss, vi kan roa oss utan att det ska vara bråk, rån, misshandel, våldtäkter och skottlossning hela tiden
7 personer gillade det här.

innern 2 timme sedan

Jag ska bara lägga mig på golvet och prata med min låtsaskompis. Islam eller sinnessjukdom?
13 personer gillade det här.

vakensvensk 2 timme sedan som svar till innern

ha ha, ja sant som det är sakt
1 person gillade det här.

Jax Vendoher 27 minut sedan

Träffen inleddes med att Eva-Lena Enkvist berättade om vad som gäller för alla ungdomar som läser svenska som andra språk.

Wait what? Svenska som andraspråk? Vadå andraspråk. De bor alltså i Sverige som svenska medborgare och läser Svenska som andraspråk? Inte första, andra...

Undrar jag varför det inte går att integrera dessa individer.
6 personer gillade det här.

Illwillfn 8 minut sedan som svar till Jax Vendoher

Det bästa är ändå att den gruppen är mer integrerad än de flesta...du vet, de som inte läser svenska ens som andraspråk?

Obstinat 1 timme sedan

Vore det inte lämpligare om invandrarna gick på kursen "Möte med den svenska kulturen"?
8 personer gillade det här.

fdSJ_77 1 timme sedan som svar till Obstinat

Nu var du rasistisk och främlingsfientlig.
2 personer gillade det här.

Jarnsida 1 timme sedan som svar till fdSJ_77

Rasistnazistisk till och med! Eller var det "nazistrasistisk"?
2 personer gillade det här.

fdSJ_77 6 minut sedan som svar till Jarnsida

Kan någon kontakta EXPO så att de kan förklara hur man skiljer en rasistnazist från en nazistrasist och vad man ska titta efter för att inte förväxla dem med en vanlig främlingsfientlig sverigedemokrat

Dannie_X Top 10 1 timme sedan

Men inte ska väl de svenska pensionärerna stå ivägen för ungdomarnas drömmar ang mer gemenskap med arabiska vänner? Deportera arabvännerna, dra in deras bidrag, ge överskottet till pensionärerna, så kanske de kan få en påtår på kaffet och ett extra ägg vid fikan nästa gång.
Alla glada och nöjda.
8 personer gillade det här.

Anna Svensson Top 10 41 minut sedan

det kan ju verkligen vara så att de inte trivs och då är det ju ännu grymmare att låta dem leva i det landet de inte trivs i
5 personer gillade det här.

Genna Hladkyy 1 timme sedan

en idiot som leker "gangster" framför journalister....finns hur många som helst sådana i mitt område. Snackar skit men egentligen vill bo i Sverige.

- "Måndag till fredag är det skolan" - ja vad trodde du?? lr jo dina föräldrar gick aldrig i skolan utan lyfte på bidrag.

- "på kvällarna är det träning" - Jo det enda träningen du genomgår, är det hur man sätter på sig en bomb väst.

- "
Jag gick i fyra år med kompisar i grundskolan"- där tog pluggandet slut.

- " Nu när jag träffar dem säger de ”hej”. " - Vad ska de säga?? lr du kanske kallat de svennehora under dina fyra år i skolan...kanske därför de undviker att hångla med dig?

- "en kram och kanske till och med en puss" - OK???
7 personer gillade det här.

René Olsson 2 timme sedan

Men vänta!! Kan man inte använda dem som cykelställ?? De ligger ju med rövspringan upp. Då gör de ju någon nytta när de är här och snor våra bidragspengar för att bygga moskeér.
9 personer gillade det här.

göran hagberg 1 timme sedan

Jag har gjort en kulturell och religiös jämförelse med vad de här mussarna tjänar extra pengar på. Eftersom mussar kan få en massa pengar av DO,när det gäller griskött,så har jag inlämnat en anmälan till DO. Detta på grund av att jag blivit lurad att äta Mcdonalds hamburgare som enbart innehåller halalslaktat kött och då genom minakristna värderingar känner jag mig väldigt kränkt som blir pådyvlad ett kött där man utan hänsyn mördar djuren. Jag har begärt ersättning på 100.000 svenska kronor. Får jag inte ersättning för denna grova religiösa kränkning kommer jag att gå till Europadomstolen med frågan vad är skillnaden på en religiös islamlära och den kristna vi är lika kränkta båda parter.
6 personer gillade det här.

Viksjo 1 timme sedan

Rolig bild!
"Psst, Gösta, titta inte nu, men jag tror det ligger någon under den där handduken".
6 personer gillade det här.

Mus_Lim 1 timme sedan som svar till Viksjo

Vi ska nog inte störa, det är kanske en mögelhund i arbete.
3 personer gillade det här.

ReKa1971 2 timme sedan

Kollar man in pensionärernas ansikten verkar de flesta ha ångrat sitt val av studiecirkel.
Tänk själv att få höra från en som har allt på silverfat gnälla och gråta hur skit allt är.
8 personer gillade det här.

Frilansare 28 minut sedan

Mycket "konstigt". Det är alltid invandrade muslimska tjejer som trivs bäst i Sverige medan killarna mest längtar tillbaka till "krigshärdarna" de "flytt" ifrån...

Det kan väl inte ha att göra med att kvinnor ses som människor i Sverige och inte som ägodelar såsom i MENA-länderna?! Vi vet ju hur det går med de stackars muslimska tjejer som tar seden dit de kommer till skillnad från männen som vill leva som "hemma". Balkonger är livsfarliga i sådana familjer!
4 personer gillade det här.

kirre 55 minut sedan

Jag är själv pensionär och inte f*n är jag intresserad av islam och vad araber tycker och tänker. Bor själv i Stockholm, och hoppas att vi pensionärer här i huvudstaden slipper konfronteras med detta sjuka Folkuniversitet.
4 personer gillade det här.

n02isl4m 2 timme sedan

Jag är förstummad.... varsågod berikning... Sverige är fantastiskt!
Indoktrineringen har nått nya höjder.
7 personer gillade det här.

Pocher 1 timme sedan

Kolla de körde in ett cykelställ i lokalen! Bara att provparkera! Verkar ha någon form av däcksskydd i vitt inkluderat också.
5 personer gillade det här.

General_Pershing 1 timme sedan

Passar inte galoscherna så åk till valfritt muslimskt land - and stay there!
5 personer gillade det här.

Snodden 2 timme sedan

Jag har hört många pensionärer säga precis vad dom tycker om mångkulturen och det offentligt. Det är stake i en del gamla tanter, tyvärr verkar gubbarna vekare.
Jag tror dom vet mer än vad vi fått för oss men det är många som röstat på sossarna hela livet och levt med hjärntvätt utan internet dessutom, varje pensionär som står upp för Sverige är en stor tillgång för vårt land. Ni är också vår framtid! Det enda vi behöver är att varva upp hjärnkontoren.
6 personer gillade det här.

lagbas 32 minut sedan

Ruda Sadiq tycker det är för lugnt i Sverige.
Jag gillar inte våldet i muslimska länder.
Ruda Sadiq res tillbaka till ett land där det skjuts och sprängs i sann islamistisk anda.
Du vill inte vara här, och vi vill inte ha dig här.
Rösta rätt rösta SD 2014.
3 personer gillade det här.

Bengrot 52 minut sedan

Ju mer de berättar om Islam desto sämre tycker man om skitreligionen. Så fungerar det.
3 personer gillade det här.

Emigranten 49 minut sedan som svar till Bengrot

Vilket Svenskt företag vill anställa någon muslim som är tvungen att be 5 gånger per dag till pedofilen Allah i världens farligaste våldsideologi islam!
1 person gillade det här.

Illwillfn 5 minut sedan som svar till Emigranten

Ja, inte Aftonbladet i alla fall. Deras redaktion skulle få Hitlerjugend att verka mångkulturell.

Mats_L 1 timme sedan

Dessa religiöst indoktrinerade människor och deras låtsasverklighet...
Jag undrar verkligen om det förekommer i tex Iran eller Saudiarabien att muslimska pensionärer får besök av kristna eller varför inte judiska ungdomar som informerar om vilka fantasier de lever sina liv efter?
4 personer gillade det här.

Svensk_Riddare 1 timme sedan

Islam är aldrig välkomnande,den som säger hej till islam kan råka mycket illa ut då islam bara bringar våld och mord.

Jag tycker alla muslimer som inte trivs här ska ta och lämna Sverige,åk hem med er bara.
Jag är så trött på era krav och klagomål,jag är trött på allt våld,jag är trött på att ni våldtar.
4 personer gillade det här.

Misslyckande Top 10 1 timme sedan

Att dom gör detta i lågstadieskolor kan man förstå

Men pensionärer med besvär, tror ni dom köpe detta?

Man kan väl hoppas detta bara får motverkan effekt. Hoppas varje pensionär som drabbas säger detta till sina barn, sin släkt

Många röster där :)
4 personer gillade det här.

tornuggleman 1 timme sedan

Pussar o kramar ?
Klart att han är vilsen. Har man ett skelett i garderoben...

Vill inte tanten eller har "lingonveckan", går ändå kompisen bra.
Skulle inte Muhammed födas av en man ?
4 personer gillade det här.

Misslyckande Top 10 2 timme sedan

Som inte verkar trivas, fall för DO? Hur ska vi anpassa Sverige till Sharia?
5 personer gillade det här.

SkorpioSSS 1 timme sedan

Vissa människor går helt enkelt inte att integrera, oavsett hur många generationer de bott här. Det finns bara en lösning. Åk tillbaka till det landet de trivs bäst i.
3 personer gillade det här.

kalle008 1 timme sedan

Jag undrar just om pensionärer är så lättlurade. Jag är det inte.
3 personer gillade det här.

fdSJ_77 1 timme sedan

Varför flyr så många muslimer till Väst om det är så himla bra i MENA?
3 personer gillade det här.

göran hagberg 1 timme sedan som svar till fdSJ_77

Dom kommer för Carl Bildt är i Mena länderna med sin resebyrå,och berättar för mussarna kom med till en livstids försörjning,jag lovar säger Carl,för vi har de andra idioterna i riksdagen som ger er vad ni pekar på,men --- se upp för SD, dom vill ha ett helsvenskt samhälle tryggt och säkert så se upp kära mussar vad ni än gör rösta blått för era stora bidrags skull. AMEN.

nuvetvi 1 timme sedan

Hur välkomnande och öppna är de själva? Varför är de här och ber? Hur är brottsstatistiken i hans land? Finns gott om platser för bön hemma i arabstaterna. Ska inte tala om vad en kvinna sa att hon fick höra när hon handlade på marknad i Kairo. Får väljarna se konsekvensen av sin brist på ställningstagande. Svenskarna förstör sitt eget land. Vill kanske ha det så här?
3 personer gillade det här.

Misslyckande Top 10 2 timme sedan

Och ullenhag åker land och rike rönt på föreläsningar och tjatjar

Sverige ska inte bli islamskt! Jaha - Varför detta onaturliga flöde av 10.000 tals muslimer, moskeebygge mfl då?
3 personer gillade det här.

Patrik 2 timme sedan

Ett arsle på en matta är vad jag ser på denna bild.
3 personer gillade det här.

evolution2000 2 timme sedan

Hmmm..måndag till fredag skola och träning. Festa i helgen? Inte bra?

Kan förstå att det känns lite beige. Bättre att hänga med arab polarna.. Fest hela veckan!
3 personer gillade det här.

Warge 1 timme sedan

Två saker jag undrar (jag är på mobiltelefon och kan inte se klippet):

1 Berättar de att de som muslimer är mer högtstående/ har högre status än ickemuslimer t ex?

2 Om den unge mannen har tråkigt och tycker det är för lugnt kan han ju flytta till Malmö.
2 personer gillade det här.

nuvetvi 1 timme sedan

Det här skulle vara samma som flyktingar undan 2:a världskriget och emigranter från Sverige till Amerika på 1800talet? Förljuget. Det skär i hjärtat när man ser folks maktlöshet och vet att de har röstat på dem som beslutar det här och inte kämpar emot.
2 personer gillade det här.

Tomtefar 1 timme sedan

Eva-Lena Enkvist var den största rasisten jag sett på länge !
hon erkänner helt öppet att tvåspråkiga individer oftast har större empatisk förmåga.
Automatiskt dömer hon då ut 95% av nybyggarna som helt empatilösa då dom flesta inte ens klarar av att föra en intelligent konversation på sitt eget modersmål.

Sen ska jag villigt erkänna att jag inte är precis uppdaterad på svenskgrundskola, men själv fick jag både läsa engelska,tyska,franska och hann även med lite spanska så detta förstår jag inte riktigt.

"Det hade faktiskt varit bra om det varit omvänt också, att de som läser
svenska som första språk får göra jämförelser med andra språk och
kulturer"

Är det arabiska hon menar med andra språk eller vad syftar denna kvinna på ?


2 personer gillade det här.

rinkeby 1 timme sedan

Urrrkk.. Varför då?? Vilket trams att lura på gamla människor dylikt dravel.
2 personer gillade det här.

ddayperspective 1 timme sedan

Håller muselmanen på och kryper in i en bodybag? Antingen det eller lämna Sverige kommer bli alternativen...
2 personer gillade det här.

kalle008 1 timme sedan

Oj då, får muslimer kramas och pussas män emellan? Jag trodde att det föranledde stening.

Men nu förstår jag hur det kommer sig att inga homosexuella finns i muslimska länder. De märks inte.
2 personer gillade det här.

Svenskastavalla Top 10 1 timme sedan

Det kan vara spännande att vara pensionär i Kristianstad!
2 personer gillade det här.

kjellan11 14 minut sedan

Ruda Sadiq om du inte trivs i Sverige varför är du kvar här då varför flyttar du inte till ett MENA land där du kan trivas. Jag o många med mig önskar dig en trevlig resa o ajö för alltid
1 person gillade det här.

nuvetvi 48 minut sedan

Palmes visioner och Reinfeldts idéer. Bevare oss.
1 person gillade det här.

göran hagberg 1 timme sedan

Sänd de här fjanarselena tillbaka till ökensanden,där kan de stå på skallen och be i varenda jäv la sanddyn. Dom passar inte i ett civilt samhälle helt enkelt
1 person gillade det här.

Pusekatt1 1 timme sedan

Ja, vi svenskar är så tråkiga i era ögon, men det är ingen som hindrar er, det står er fritt att flytta tillbaka till era hemländer. Men det gör ni inte, anspråksfulla och otacksamma som ni är kommer ni att fortsätta förpesta tillvaron för oss svenskar. Det enda ni är ute efter är att vårt samhälle ska genomgå en stenåldersanpassning till fördel för islam, då är glädjen total. I sedvanlig ordning förekommer det inte ett uns av tacksamhet av att få bo i Sverige, inte konstigt att man är negativt inställd.
1 person gillade det här.

razzamatazz 0 minut sedan

Islam är ingen kultur, islam är en religion. Eller ett sjukdomstillstånd.

Na 4 minut sedan

Skön bild me muslimen och gamlingarna som förvånande undrar om han är så fattig , så han äter maten från golvet , dom dessa gamlingar har har spillt p.g.a Parkingson ...

BaconPiskan 11 minut sedan

Uppenbarligen har de kriget och oron i blodet... Om muslimerna vill slåss och slicka på varandra så kan de göra det hemma i MENA.

DreamingAnew 38 minut sedan

Det kan jag iof hålla med om. Svenskar är extremt kalla. Iaf Stockholmare. Tycker som araben i detta fall.

Emigranten 32 minut sedan som svar till DreamingAnew

Jag är Norrlänning och jag tycker faktiskt att Stockholmare är lätta att ha att göra med och oftast trevliga personer!

Illwillfn 7 minut sedan som svar till Emigranten

Som stockholmare så måste jag dock hålla med om en sak i artikeln...jag brukar inte krama/kyssa mina manliga vänner när jag träffar dem. Jag får väl börja anpassa mig...nästa gång jag träffar en polare så ska jag torrjucka lite på hans ben, se om han uppskattar det eller om han är rasist (jag gissar på det senare, jag väljer mina vänner väl).

raimosvensson 2 timme sedan

ja är antik men en spark i röven från mig örk
cykelställ nej aldrig fördärva min pedalsky skorna gör inget

Vargalotta 2 timme sedan

Tja, de och deras gelikar har redan länge rört om i grytan för att få det lite mer spännande.

Rosenhane 2 timme sedan

Bockar och tackar, sa Ullenhag, Reinfeldt, Annie Lööf m fl.



– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: