torsdag 6 september 2012

Kärlek istället för våld någonsin? « Avpixlat

Kärlek istället för våld någonsin? « Avpixlat: Kärlek istället för våld någonsin?

Hera Lamppu MaduroKRÖNIKA En av er läsare fick upp min blick för något från förra krönikan som jag vill ta upp (jag läser allt vad ni skriver). Om SD istället för att prata om migrationspolitikens uppenbara brister istället hade pratat om att man vill ha nolltolerans mot våld så hade man kanske fått ett helt annat mottagande av väljarmajoriteten, eller? Vad tycker ni SD:are om det?

Men SD har kanske insett själva att det är en bra strategi, de profilerar sig ju nu som det enda parti som på allvar vill göra något åt det ökande våldet, övriga partier verkar mest tycka att dessa problem är något man får ta. Hedersmord och gruppvåldtäkter, könsstympning och självmordsbombande. Våldsam kriminalitet osv. (Svenskar begår också brott men varför ska vi ta hit människor som är våldsbenägna och inte kan/vill arbeta när vi har nog med vårt eget?) Även om man är fattig, lever på bidrag och bor i förorten behöver man inte utöva våld mot andra. Jag har inte blivit kriminell av att växa upp i förorten även om det knappast var kul att växa upp där, det är också tufft att arbeta sig uppåt men det går, alla möjligheter finns i Sverige.

Hade islam gjort människor kärleksfulla, ärliga, utbildade och milda till sinnet hade vi inte behövt Avpixlat och då hade förresten ingen behövt fly från sina egna konfliktfyllda länder. Men nu sprider islam våld och kriminalitet omkring sig oavsett vilket land de kommer till och även mot sina egna, det kan väl inte stå i koranen – eller är det kanske just det det gör? Jag har själv inte läst koranen men gissar på att det precis som med bibeln finns utrymme för tolkningar beroende på vilka delar man läser. De som säger att koranen är kärleksfull läser inte de delar där det uppmanas till diktatur, krig, våld, hat mot icke-muslimer och kvinnoförtryck.

Men även om koranen är kärleksfull så är fanatisk och vidskeplig dyrkan av den är inte önskvärd för oss i den moderna västvärlden. Muslimer ser sig själva som ett utvalt folk med den enda sanningen, ett typiskt drag för fanatiskt religiösa. Många muslimer har inte läst någon annan litteratur än koranen får man komma ihåg, allmänbildningen är i vissa fall obefintlig. För mig verkar det som om koranen gör dess följare så speciella att de inte kan leva med resten av världen. Folk hjärntvättas in i koranens trossystem.

Sen tycker jag att Migrationsverket borde få lov att skicka tillbaka folk som de misstänker är våldsbenägna. Jag struntar i om de är våldsamma på grund av ”trauma”. Om problemen börjar redan på mottaget borde väl en varningsklocka ringa? Dagligen läser man om våldet på förläggningarna. Hur mycket stryk ska vi ta innan vi säger stopp? Jag känner mig frustrerad men jag försöker varje dag få en balans i vad jag tycker och i vad jag läser. Alla invandrare är absolut inte våldsamma. När jag läser här på Avpixlat blir jag upprörd och jag ser saker på ett sätt. Sen försöker jag att inte bli för arg utan hitta en balans, läsa något annat. Många invandrare jobbar, i alla fall i Malmö. Jag har inte koll på någon statistik över det, det kanske någon annan har?

Jag vill inte vara orättvis. Många invandrare tar de jobb som ingen annan vill ha dessutom och jobbar hårt. Ändå fast jag verkligen vill vara rättvis så smyger det in en känsla av att vi blir lurade på hög nivå. Och varför behandla invandrare som intelligensbefriade stackare som inte kan klara sig själva alls och att det är vår uppgift som nation att ta hand om alla, det är inte så schysst precis. Det kan jag tycka är rätt nedlåtande, precis som om vi är de överlägsna räddarna och ska rädda andra människor, messiaskomplex.

Men allt detta vet ni. Jag berättar inget som ni inte visste innan. Därför vill jag istället uppmuntra till att söka ljusglimtar i livet. Av förra krönikans kommentarer märkte jag att många känner sig deprimerade och håglösa, många berättar att glädjen försvunnit. Jag poängterade vikten av att göra fina saker för sig själv, att vara ”ego” för att orka. Som jag ser det är det så att när man inte kan göra något åt en situation då blir man stressad. Negativ stress är att inte ha möjlighet att kunna lösa en dålig situation, att känna sig maktlös. Många av oss känner just så och det är inte bra. Vi måste vända detta mående.

När man inser att man inget kan göra måste man släppa det tills man kan göra något. Vissa blir aktiva inom politiken, vissa gör som jag, skriver. Detta kan kanske inte alla göra men alla kan göra något. Därför vill jag återigen uppmuntra er att göra kreativa saker så att ni kommer ur depression och negativa tankemönster. Ni är skyldiga er själva att må bra, ni är värda det. Leta efter ljusglimtar, de finns. Snart kommer en dag då det vänder. Väst ÄR starkare än öst. Alla har bara inte kommit till insikt än men kommer att göra det. Förr eller senare kommer vi till en bristningsgräns där vi säger, INGET mer våld.

Hera Lamppu Maduro

Fler krönikor av Hera Lamppu Maduro hittar du HÄR.
Print Friendly
Share
Publicerat 2012-09-05, 13:42 (Uppdaterat 2012-09-05, 13:42) | Kategori(er): Debatt/krönika, Hera Lamppu Maduro, Inrikes

20
Disqus

Gilla
Ogilla
och 63 andra gillar det här.

Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
242 kommentarer 3300 gillar mottaget
Dela på
Visar 80 av 336 kommentarer
Sortera efter Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS
Realtidsuppdatering är aktiverad. (Pausa)


Varfor60 18 timme sedan

Min ljusglimt är att jag faktiskt gör något åt det, minst ett par dar i veckan delar jag ut Avpixlatreklam. Det ger mig två saker, komma ut och röra på sig och känslan att jag är med och påverkar. Mao balsam för kropp och själ. Ska dessutom bli SD medlem, det känns så himla gött.
86 people gillade det här.

supersheriff 17 timme sedan som svar till Varfor60

Din insats är uppskattad. Har själv fått lite reklam i mitt eget bostadsområde, så man känner sig verkligen mindre och mindre ensam i sina åsikter.
29 personer gillade det här.

stephan4444 11 timme sedan som svar till Varfor60

Well done! Ett tips till alla som har en skrivare hemma: gå in på t.ex Clas Olsson och köp några ark med etiketter till skrivare och skriv ut Avpixlats logga på dem, klistra sedan fast dem i ögonhöjd på bankomater, bensinpumpar, lyktstolpar m.m.
Har satt upp några själv på trafikljusstolpar och sedan observerat när folk tryckt på knappen och sedan upptäckt dem. Har inte sett att någon reagerat med avsmak och försökt skrapa bort dem så jag tror och hoppas att några som ser dem går in på AP och kollar åtminstone.
6 personer gillade det här.

Max Payne Moderator Top 10 18 timme sedan

Mycket bra skrivet Hera, och jag kan hålla med.

Vad det gäller religion så har jag märkt att själva grundprincipen i de flesta fallen är att de anser sig vara "de utvalda", guds folk, vilken religion de nu än må vara. Judarna ser ju sig som guds utvalda, precis som muslimer, precis som kristna. Alltså, nu pratar jag om de extremt troende, inte vanliga. Största skillnaden är väl att islam hyllar alla former av våld i religionens namn. Typ, det är helt i sin ordning att döda 50 personer om man gör det i allahs namn, men slår man ihjäl grannen för att kunna få ta över hans land är det helt fel. Så är det inte (längre) inom den kristna religionen, Israel är väl något diffust för Israel strider mot muslimerna för att skydda sig och de djupt troende judarna försöker elda på för att eskalera striden. Men de flesta judarna vill bara ha lugn och ro.

Men visst skulle vi ha lagar som gör att vi kan utvisa de kriminella invandrarna som inte vill sköta sig. Som du själv säger, det ska inte vara något daltande med "traumatiserade "barn"" utan de ska omedelbart ut. För skötsamma invandrare, som arbetar och försörjer sig själva, och bidrar till välfärden är helt ok.

Det är det som är det bra med SD:s politik. Invandringsfrågan går hand i hand med kriminalfrågan vi tar upp de frågor som de övriga partierna inte vill, för de visar deras inkompetens.

Ljusglimtar? Jo, jag ämnar bli politiker, och själv jobba för att få ordning på vårt land. Inte ensam, men tillsammans med andra som vill ha lugn och ro i sitt land. Det är min ljusglimt, jag hoppas på att bli politiker och agera för SD, för att få det bättre. Större ljusglimt så får man leta efter.
55 personer gillade det här.

hera_seved 17 timme sedan som svar till Max Payne

Super!
Du får bli min ljusglimt idag!
21 personer gillade det här.

Max Payne Moderator Top 10 16 timme sedan som svar till hera_seved

Oj! Vilken ära, det tackar jag för. :-)
10 personer gillade det här.

gubbenogumman 46 minut sedan som svar till Max Payne

Vad du blev len i tonen plötsligt

Ludde73 18 timme sedan

"Även om man är fattig, lever på bidrag och bor i förorten behöver man inte utöva våld mot andra."

Exakt! Fattar inte varför alla politiker i 7-klövern och journalisterna i PK-media är så måna om att gulla med brottslingar. Låga straff och en massa dalt. Är man invandrare och inte kan sköta sig så ska man omedelbart utvisas, inget snack om saken. Såg från riksdagen då Kent Ekeroth ställde frågan till 7-klövern om varför de är så måna om att behålla alla utländska brottslingar inom landet. Han fick självklart inget svar, rasistkorten haglade friskt då.

(Redigerad av kommentatorn 18 timme sedan)
39 personer gillade det här.

FG2 17 timme sedan som svar till Ludde73

Rasistkortet kommer alltid när argumenten tryter.
17 personer gillade det här.

Ludde73 17 timme sedan som svar till FG2

Ja tyvärr är det så. En tyst överenskommelse mellan 7-klövern och alla fåntrattar till journalister. Börjar bli lite väl genomskinligt och pinsamt, men men de har stor makt fortfarande.
5 personer gillade det här.

FG2 17 timme sedan som svar till Ludde73

Ja tyvärr har de det, men fortsätter vi att avkräva dem fakta för deras påståenden så brister det snart. De kan inte fortsätta att spy ut sina floskler utan att de måste stå till svars. Journalister är så nyfikna att de inte kan låta bli att läsa AP, antingen de vill eller ej. Jag tror att de blir stressade av det massiva ifrågasättande som de bl a finner här. Snart förstår de nog själva att deras retorik är ohållbar i längden för deras karriär och därför kommer de på sikt att agera därefter.
4 personer gillade det här.

Ludde73 17 timme sedan som svar till FG2

Ja så är det! Journalister är bara människor som alla andra, de gör sitt jobb och uppfyller sin chefredaktörs önskan. Finns säkert en hel del journalister som tycker annorlunda men detta skulle kosta dem jobbet och sin lön. Men politiker och journalister är nog de värsta kappvändarna då de följer det som är rätt för stunden. Se bara på Reinfeldt, hur kan man som högerpolitiker blir vänster bara för att komma till makten? Journalisterna känner också av i vilken riktning vindarna blåser.
4 personer gillade det här.

FG2 16 timme sedan som svar till Ludde73

Javisst, de kör så länge det håller sedan vänder de 180 grader. Som du själv säger, tillsammans med politikerna är de värsta kappvändarna. De sticker upp fingret i luften och känner efter vartåt vinden blåser, moral Goodbye.
3 personer gillade det här.

Mattias Fredriksson 18 timme sedan

Jag anser att Sverigedemokraterna borde återgå till att vara ett renodlat nationalistiskt parti. Problem som aldrig skapas från första början behöver heller inte lösas. Den invandringspolitik som förts de senaste decennierna har kostat ohyggligt många människoliv, hundratals miljarder kronor och enormt mycket mänskligt lidande.

Att medvetet och gradvis ersätta svenskar med andra folkgrupper är ingenting annat än ett folkmord, förbjudet enligt FN's folkmordskonvention. Svenskar är en etnisk folkgrupp som är värd att bevara till eftervärlden, den behöver inte och den ska inte blandas upp eller bytas ut.

Sverige måste börja annullera medborgarskap och repatriera merparten av dem med icke-svensk bakgrund, det är enda lösningen för Sverige om vi vill få bukt med våldet, kriminaliteten samt lösa arbetslösheten och de sociala problemen.

(Redigerad av kommentatorn 18 timme sedan)
38 personer gillade det här.

Tompalina 15 timme sedan som svar till Mattias Fredriksson

Wow! Så du vill slänga ut svenskvänliga/hårt arbetande människor som t.ex jag och Hera bara för att vi har icke-svensk bakgrund? Jag är chockerad att 26 pers har gillat ditt inlägg.

Om jag vore vänstermupp skulle jag ta "print-screen" på ditt inlägg och visa för alla att avpixlat-läsare är riktiga rasister.
10 personer gillade det här.

Mattias Fredriksson 15 timme sedan som svar till Tompalina

Det riktigt "rasistiska" är väl i sådana fall denna strävan efter att ersätta det svenska folket med andra folkgrupper, att odla en åsikt om att ett svensk Sverige är ett sämre Sverige och att svenskar är en dålig folkgrupp som måste blandas upp och kompletteras för att vara fullvärdig och för att duga.

Ja, jag vill slänga ut dig, Hera och de flesta andra icke-svenskar ur Sverige. Sverige är svenskarnas land och ni kan gott återvända till era hemländer. Mångetniska och mångkulturella stater fungerar inte och mångkultur i Sverige har införts på det svenska folkets bekostnad. Att främlingar som ni dessutom uttrycker er så fientligt och hatiskt gentemot mig och andra nationalistiska svenskar är extra skrämmande och visar med all önskvärd tydlighet vilket förakt för och hat ni hyser gentemot oss som tagit emot er i vårt land.

(Redigerad av kommentatorn 15 timme sedan)
3 personer gillade det här.

Tompalina 15 timme sedan som svar till Mattias Fredriksson

"
Att främlingar som ni dessutom uttrycker er så fientligt och hatiskt gentemot mig och andra nationalistiska svenskar är extra skrämmande och visar med all önskvärd tydlighet vilket förakt för och hat ni hyser gentemot oss som tagit emot er i vårt land."

1) Du känner mig inte. lägg inte ord i min mun.
2) Jag tycker inte att jag är en främling då jag är född här och känner mig 100% svensk.
3) tvärt om så beundrar jag alla svenskar som byggt upp detta fantastiska land.
3) Jag tycker inte att jag har uttryckt mig varken hatiskt eller fientligt.
4) jag konstaterade fakta att många på avpixlat (26likes) vill slänga ut ickeetiska svenskar bara för att dom just är ickeetiska svenskar. Det kallar iallafall jag för för riktig rasism.
5) Det är väldigt osvenskt av dig att tänka i dom här rasistiska banorna. De flesta svenskarna tycker som jag att man är svensk om man känner sig svensk. det är min övertygelse iallafall.

Mvh

Tomas

14 personer gillade det här.

Utled 12 timme sedan som svar till Tompalina

Du får tänka på att det är många anhängare av SvP och ND här och läser också, inte bara Sverigedemokrater och andra nyfikna. Kan inte tänka mig att SD-are håller med om Mattias Fredrikssons åsikter i denna frågan.
4 personer gillade det här.

Mattias Fredriksson 11 timme sedan som svar till Utled

De sverigedemokrater som fortfarande kallar sig nationalister håller förmodligen med mig i stora drag. Sverigedemokraterna verkar tyvärr påväg bort ifrån sin kärnideologi, men vi får väl hoppas att partiet hittar tillbaka till sina rötter och vågar stå upp för dem.

Annars har ju Sverigedemokraterna helt förlorat sitt syfte och kvar i riksdagen blir en åttaklöver som alla i praktiken vill samma sak; In med fler icke-svenskar och låt dem ersätta den befintliga befolkningen i landet.

Och jag kommer förmodligen att rösta på Svenskarnas parti i valet 2014. Varför rösta på Sverigedemokraterna om deras partiprogram ser ungefär likadant ut som Kristdemokraternas eller Moderaternas? "Socialkonservatism", nej, sådant dravel betackar jag mig för.

(Redigerad av kommentatorn 11 timme sedan)

Utled 11 timme sedan som svar till Mattias Fredriksson

SD vill minska invandringen med 90% och du liknar dom vid sjuklövern!
Att vara nationalist behöver inte innebära att man tycker att Sverige måste bestå av enbart etniska svenskar. Du verkar sympatisera med SvP. Det är ett parti som aldrig någonsin kommer att få något inflytande i svensk politik. Varför? Jo, därför att deras politik är förlegad, etnicitet är inte längre lika viktigt som förr i tiden i en allt mer globaliserad värld. Vi har idag adoptivbarn som till sättet är lika svenska som vi andra, skall de också skickas tillbaka?
Nej, det vi skall koncentrera oss på är hotet från Islam. Det blir framtidens viktigaste strid!

(Redigerad av kommentatorn 11 timme sedan)
5 personer gillade det här.

Mattias Fredriksson 11 timme sedan som svar till Utled

Sverigedemokraterna vill ha fortsatt invandring men i en annan takt än nu sittande regering. Man vill i praktiken genomföra samma politik fast långsammare. Därmed är det ingen skillnad mellan Sverigedemokraterna och de andra sju partierna i riksdagen. Man vill samma, fast i olika takt.

För tio år sedan sa många samma sak om Sverigedemokraterna, att de aldrig någonsin skulle få något inflytande i svensk politik. Men så blev det inte. Idag sitter Sverigedemokraterna i riksdagen och jag hoppas att de växer och får fler väljare, men jag hoppas även att fler nationalistiska och invandringskritiska partier tar sig in i riksdagen.

Och varför skulle etnicitet vara en förlegad syn? Det är väl mer aktuellt idag än någonsin? Jag hoppas och tror att det kommer att fortsätta bo svenskar i Sverige även i framtiden. Jag har inga problem med islam, jag har däremot problem med de icke-svenska folkgrupper som släpps in i Sverige varav många bekänner sig till den religionen. Och jag tänker inte rösta på ett parti som profilerar sig som ett i första hand religiöst sådant.

Utled 10 timme sedan som svar till Mattias Fredriksson

Jag har fått ut det jag ville av den här diskussionen. De nyfikna som går in här och läser och tror att alla "högerextrema" partier är likadana, kan nu se vilken skillnad det är på SD och SvP, och att det dessutom inte bara är SD:are som skriver kommentarer här.
Till dig Mattias kan jag bara önska lycka till med försöket att få in SvP i riksdagen, men jag tror det blir omöjligt. Sverige och världen har gått vidare och lämnat 30-talet bakom sig.
2 personer gillade det här.

Mattias Fredriksson 15 timme sedan som svar till Tompalina

1. Jag läste vad du skrev och det räckte mer än väl, det var det jag bemötte.
2. Du skrev SJÄLV att du är icke-svensk. Och är du inte svensk så är du inte svensk.
3. och ändå hyser du de åsikter du hyser.
3. (igen) men det gjorde du.
4. Du får kalla en önskan om att vilja bevara Sverige svenskt och att värna om den svenska folkgruppen för precis vad du vill. Kalla det för "rasism" då, men det är ofta ni främlingar som är de värsta rasisterna och det ser jag varje dag.
5. Man är svensk om man är född svensk. Svensk är ingenting man blir eller plötsligt känner sig som. Jag kan vakna imorgon och känna mig som en kines, jag blir inte kines för det...
3 personer gillade det här.

SD-trollet 11 timme sedan som svar till Mattias Fredriksson

Orealistiskt nonsens.

Misstaget Sverige gjort är att öppna dörrarna för kravlös massinvandring, en process som inleddes i slutet av 70-talet. Innan dess förekom en förnuftig arbetskraftinvandring, som fungerade bra och lämnade utrymme åt just människor som Hera eller "Tompalina" att komma hit och hjälpa till bygga upp landet.

Din våta dröm om repatriera invandrargrupper kommer aldrig bli verklighet. Även om SD gjorde en sådan omsvängning skulle de snabbt rasa i stöd, och de kompetenta personer partiet dragit till sig skulle söka sig annorstädes. Kvar skulle bli en liten inåtvänd sekt utan inflytande.

Och inbilla dig inte att Gustaf Kasselstrand kommer göra om SD till något i din smak. Kasselstrand är en duktig politiker, och även om han är mer radikal än den nuvarande ledningen kommer han göra de förnuftiga avvägningar som är nödvändiga.

Faktiskt är det så att Hera genom att skriva på AP redan gjort mer för den Sverigevänliga rörelsen än du och dina utopisktiskt renläriga meningsfränder någonsin har eller kommer att göra. Och det säger något om vem som är god svensk.

(Redigerad av kommentatorn 11 timme sedan)
4 personer gillade det här.

Mattias Fredriksson 11 timme sedan som svar till SD-trollet

Orealisktiskt? Ja förmodligen. Med tanke på dig och dina gelikar så är det förmodligen åtminstone i dagsläget orealistiskt.

Nonsens? Nej, det är det verkligen inte. Det är tvärtom behövligt och en absolut nödvändighet att vi börjar repatriera icke-svenskar.

Sverigedemokraterna vill, än så länge i alla fall, utvisa icke-svenskar som dömts för brott. Det är en god början. Men vem vet, rätt som det är kanske de hoppar på "ingen människa är illegal"-tåget och börjar propagera för kortare fängelsestraff och mer dialogpoliser de också. Moderaterna har gjort den resan på mindre än tio år då de 2002 gick till val på "krafttag mot brottsligheten", något vi inte ser röken av idag. Sverigedemokraterna kanske går samma väg.

Jag inbillar mig ingenting, jag förhåller mig till verkligheten. Jag kom precis innanför dörren hemma i ett bostadsområde där man knappt ser en enda svensk när man är ute. De som ser europeiska ut pratar oftast polska eller ryska. Det är min verklighet. Min "våta dröm" är att detta och liknande bostadsområden en gång i framtiden åter befolkas av svenskar. Svenskar som drivits härifrån undan ökande kriminalitet och svenskfientlighet.

Och Avpixlat och Hera har tillsammans med dylika skribenter tvärtom skadat den nationalistiska rörelsen och saken enormt mycket. Man har fokuserat på islamofobi och att klanka ned på andra folkgrupper och religioner istället för att lyfta fram och värna om en global mångfald.

(Redigerad av kommentatorn 11 timme sedan)
1 person gillade det här.

SD-trollet 9 timme sedan som svar till Mattias Fredriksson

Du skriver att AP skadat saken men ändå är det hit du söker dig för att läsa och debattera. Eftersom AP, med sitt förhållningssätt, lyckats skapa en sajt som är intressant och attraherar besökare. Detta är symptomatiskt! På motsvarande sätt har SD fått väljarstöd, attraherat kompetenta poliitker och fått inflytande i det offentliga samtalet tack vare ett brett förhållningssätt. Utopister som du själv kastar därför lystna blickar på partiet och önskar att det kunnat följa din agenda, trots att SD:s framgångar beror just på att de gjort motsatsen.

Utopister är kort sagt oförmögna att åstadkomma något själv, men desto bättre på att tala om för andra vad de ska göra. Detta kommer aldrig förändras.
3 personer gillade det här.

Mattias Fredriksson 9 timme sedan som svar till SD-trollet

Nu är väl iofs inte Avpixlat och Sverigedemokraterna samma sak, åtminstone inte officiellt. Man måste komma ihåg att Sverigedemokraterna gick till val på och kom in i riksdagen som ett nationalistiskt parti, ingenting annat. Förändringen av partiprogrammet gjordes EFTER valet.

Ja, jag tittar in på Avpixlat nu och då och debatterar liksom så många andra. Men det innebär inte att jag är oförmögen att åstadkomma någonting själv. Det innebär heller inte att Sverigedemokraterna har rätt i alla avseenden eller att den politik som förs i Sverige i stort är rätt.

Det finns ingenting som säger att den som får flest röster eller den som hörs och syns mest är den som som har rätten på sin sida, vilket du verkar vilja antyda. I en värld av idioter kan man mycket väl vara den enda som har rätt åsikt.

Berndt Ceantin 16 timme sedan som svar till Mattias Fredriksson

...och sedan syr vi upp gula små stjärnor.

Retoriken du kör med är klockrent hämtad från Naziregimens propaganda på 30-talet. Då var det judarnas fel att tyskar var arbetslösa, då var det enligt regimen judar som hade gjort att ekonomin kollapsat, då var judarna ett "socialt problem". Till slut hittade regimen sitt sätt att lösa detta, om de bara försvann så skulle allt vara bra.

De som inte ser var din retorik härstammar från är nog blinda, det skrämmande är att "26 personer gillade det här".

(Redigerad av kommentatorn 16 timme sedan)
4 personer gillade det här.

3hyacint5 14 timme sedan som svar till Berndt Ceantin

Hur kan du jämföra judarna i Tyskland på 30-talet med de invandrare som kommer till Sverige idag? Judarna hade bott i Tyskland många hundra år, de var intelligenta och försörjde sig själva, i motsatt till invandrare som kommer till Sverige idag, de är ofta analfabeter och blir bidragsberoende i hela sitt liv.
5 personer gillade det här.

Berndt Ceantin 14 timme sedan som svar till 3hyacint5

Så för att de inte haft ynnesten att få lära sig skriva och läsa i sitt hemland är de värda allt förakt?

(Redigerad av kommentatorn 13 timme sedan)

Mattias Fredriksson 14 timme sedan som svar till Berndt Ceantin

Nej, det är de inte och jag brukar ofta kritisera Avpixlat för just precis det. Jag ser inte "per se" ned på någon folkgrupp eller någon religion, inte ens islam. Man måste respektera att människor är olika, vi har olika biologi, kulturer, åsikter och värderingar.

Men att tro att det framgångsrikt går att blanda människor med olika bakgrund i ett land och tro att det i längden kommer att fungera är naivt och korkat. Alla har inte samma förutsättningar och oavsett vad man tycker om det så är våra olikheter inte endast kulturellt betingade.

Därför är jag nationalist. Jag anser att varje folkgrupp har rätt till ett eget land och att idén om att försöka blanda upp alla folk och skapa en så kallad mångkulturell värld inte bara är dömd att misslyckas utan dessutom vållar väldigt mycket lidande på vägen.
4 personer gillade det här.

3hyacint5 14 timme sedan som svar till Berndt Ceantin

Vem har skrivit om förakt? Endast du.
3 personer gillade det här.

Berndt Ceantin 14 timme sedan som svar till 3hyacint5

Jag vet inte hur jag annars ska tolka följande:

"de var intelligenta och försörjde sig själva, i motsatt till invandrare som kommer till Sverige idag, de är ofta analfabeter och blir bidragsberoende i hela sitt liv."

Sedan kanske förakt var fel ord, det handlar mer om att jag tror på att människor kan om de bara får chansen!

Nej, förakt var rätt ord när jag tänker efter!

Mattias Fredriksson 15 timme sedan som svar till Berndt Ceantin

Ja, eller varför inte gula små kors så alla vet vilka som är etniska svenskar? Sådana man ska passa sig för, sådana som har mindre rättigheter i samhället?

Hur orkar man sitta och skrika "nazist" när Sverige ser ut som det gör, det är helt makalöst att hatiska människor som du fortsätter som ni gör. Dessutom utifrån en historiereviderad version som går ut på att nazisterna var de genuint onda och de allierade alltigenom goda. 2,2 miljoner tyskar mördades i ett folkmord i slutet av och åren efter Andra Världskriget, hela tyska städer jämnades med marken i "demokratins" namn. Vad hände med Immanuel Kants hemstad Königsberg? Etniskt rensad och jämnad med marken. Är det bara judar som är värda något, är det värre att döda medlemmar av vissa folkgrupper än av andra?

Den som inte ser var åt DIN retorik leder är blinda, den leder till att vi utrotas som folk och som nation. Den leder till att etniska svenskar kommer att utgöra en minoritet i sitt eget land inom några generationer. Den leder till en förintelse av oss som folkgrupp.

Judarna har fått sitt nationalhem nu, de har en nationalstat som de kan kalla sitt land. Det är hög tid att vi svenskar också får ett eget land där vi kan känna oss trygga som folkgrupp och inte behöver känna oss hotade eller utsatta pga vårt etniska ursprung.

(Redigerad av kommentatorn 15 timme sedan)
3 personer gillade det här.

Berndt Ceantin 15 timme sedan som svar till Mattias Fredriksson

Missade du att jag skrev REGIMEN? Det tyska folket var säkerligen inte ondskefullare än någon annan, de lyckades bara inte genomskåda vad en fruktansvärd regims retorik skulle leda till och när de väl insåg var det redan för sent.

Jag hatisk? Hur menar du nu?

Sedan kan det väl vara mig väl förunnat att slippa skriva HELA andra världskrigets historia här.

(Redigerad av kommentatorn 15 timme sedan)


– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: