måndag 4 november 2013

FÖRBRUKAT FÖRTROENDE.

Citat Peter S:
Du kom till oss! I flykt från ett land som ville ta ditt liv. Du ville överleva och skapa något nytt.
Sverige tog emot dig med öppna armar och gav dig ett hem. Ett hem fyllt med bekvämligheter du aldrig vågat drömma om. Ett val att äta vad du vill och pengar att försörja barnen med allt vad det innebär.
JAG är en man med ett gott hjärta. JAG har kämpat för ensamstående mammor och pappor i tunga processer. Det har aldrig rådigt brist på engagemang.
Men JAG befinner mig nu vid vägen ände.
Den givmildhet som en gång var Sveriges stolthet har utnyttjats och pissats på.
Vi har blivit ett land som dör lite varje dag. Vi sörjer inte men vi skäms. 
Vi skäms i tystnad och ler så ofta vi kan. 
DU som flydde från krig håller på att skapa ett nytt krig i det land som en gång sa: Välkommen! Kom in! Känn ...dig hemma! 
Jag är ledsen att säga det här men jag tror inte på dig längre. Jag tror inte på dig som min bror/syster, jag tror inte på dig som människa och vän. 
Dina barn kastar sten på bussar, på brandkår, på poliser och på journalister. 
Dina barn bränner bilar och skolor. Dina barn rekryteras av terrorister och vill förgöra landet Sverige. 
Dina barn och kanske du själv vill införa Islam och dess lagar. 
Dina barn förstör hela områden och skolor. 
Du hjälper inte till. Förstår du vad du fick när landet Sverige tog emot dig med öppna armar? Jag är ledsen att säga det här: Du har förbrukat allt vi gav dig. 
JAG önskar dig lycka till i ett helt annat land. I mina ögon är du inte välkommen längre. Tack för ordet.

Inga kommentarer: