lördag 8 november 2014

Islam och demokrati.

Hejsan FB vänner. Här har vi ytterligare en stolt muslimsk tjej. Man kan ju undra hur mycket hon vet och kan angående kvinnans ställning inom Islam?
Mona Sacod
Vad är det du igentligen vill islamen?
Vad är det som är så bra med islamen
& inte kristendom?
Jag ställer bara en vanlig fråga & det jag egentligen vill är att du slutar bry dej om islamen & tar hand om din religon för du gör inget bra utan allt du gör är att förstöra för andras religoner & du gör till och med att vårt folk tappar religonen!
Jag är vänlig och ber dig att få slut på detta skitsnack eftersom du inte har något annat för dig. Du bortförs av satan. Vi muslimer är inte Satan, Läs nya haditerna & inte de gamla eftersom det nya är mycket bättre. Om du har problem med vår religon kan du väl vänligt ha det för dig själv!
Mvh: Mona & Alla vi stolta Muslimer från Orten
Mona Walter
Hej. Som du kanske vet växte jag själv upp som muslim. Jag har stora problem med den ideologin och hur jag som kvinna blev behandlad i Islam.
Jag som kvinna vill inte vara mannes åker som han kan beträda när han bäst önskar, koran 2:223. Jag vill inte heller vara värd hälften så mycket som en man, koran 2:282 och 4:11. Läs och lär om din religion så kanske du inte är en lika stolt muslim efter det.
Mona Walter
Läs denna bok och lär dig om Islam och sharia. Se även bilden på kvinnan och djuren. Läs texten, den finns även på autentisk arabiska, där vi som kvinnor jämförs med en åsna och hund. Är du fortfarande en stolt muslim?
Mona Sacod
Islamen är det rätta religon, Bara för att du hade det sämst som muslim äre inte så att alla också hade det, det finns ingen som tvingas vara muslim. Jag har läst alla haditerna osv & det finns inget jag ångrar Jag är stolt varken var du va, Bara för att du hade det sämst äre inte att alla också har det så.. jag är Stolt ja men att du sitter där och måste bry dej om allt är inte det bästa! Ta hand om ditt så tar vi hand om vårat.. Bara en snabb fråga Varför måste du bry dej om vår religon och inte de andra. du har ju redan förstört vår religon via media äru inte nöjd? Läs noga om Kristendom, Buddismen & andra näru redan förstört våran
Mona Walter
I en demokrati är det inte okej att en kvinna är hälften värd av en man. Det är inte heller okej att två kvinnors vittnesmål är lika med en man. I en demokrati är det inte heller okej att min man ska ha rätt att slå mig, koran 4:34. I ett jämställt och demokratiskt land är det inte rätt att en man kan gifta sig med fyra fruar , koran 3:4. Dessutom ska han rätt till tillfälliga njutningsäktenskap (muta) en form av laglig prostitution, koran 5:87. Att en man dessutom ska ha rätten att gifta sig med en flicka när hon blivit könsmogen, kanske redan vid 9 års ålder och ha sex med henne så som profeten Muhammed gjorde med Aischa. I alla demokratiska länder över hela världen är detta pedofili men inom Islam är det äktenskap. Att dessutom döda någon som inte erkänner Islam, koran 9:29 eller ta inte judar och kristna till vänner koran 5:51, 3:28. Hur kan du vara stolt över detta? Är detta något du vill berätta för resten av världen om din religion Islam och sedan påstå att du är stolt?
Mona Sacod
Jag bryr mig inte om vad det står om det gamla haditerna, äru säker på att du har läst det nya haditerna "Nej" eftersom det gamla låter konstigt, Jag är Fan stolt över min religon varken vad du va! Jag har berättat till kristna folket de sa att det var bra att stå för sin religon men det du gör är inte okej, Skämt ut oss muslimer & fått andra att hata det vi själva älskar framför media äru inte nöjd, Allah ser dig och du kommer inte få ta igen ditt liv efter det som du har gjort •ISLAM ÄR DET RÄTTA RELIGONEN & MEST TROENDET• | Men att du skämmer ut oss Somalier är inte ens sant, Jag hatar inte Jesus bara för att ni tror "Jesus är er gud" Hatar vi er? Nej, Varför måste du då visa ditt svarta sida mot oss, Vi sänker inte er troende folk framför Gp & Media & andra socialaMedier! Men det du gör är sjukt jag är 13 år & har rätt att säga mina åsikter men jag tar inte upp mina starka åsikter för att de är inte så "många" folk som vill höra
Jag är 10 gånger mindren dig men jag är fortfarande Fast troende Muslim & Jag tror på Allah & Muhammad (SAW) & jag följer allt som står i haditerna och jag är inte en terrorist för att jag bär slöja! DETTA KALLAS STOLT MUSLIM

Inga kommentarer: